100 ha de pădure tăiate să facă loc Autostrăzii Transilvania
Guvernul României a aprobat scoaterea definitivă din fondul forestier naţional, fără compensare, de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a unui teren forestier de peste 95 ha.
Demersul este realizat în vederea concretizării Autostrăzii 3 Brașov – Târgu-Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3 B Mihăiești – Suplacu de Barcău. Terenul face parte din fondul forestier naţional și se află în proprietatea publică a statului. 18 ha se află în administrarea Romsilva, prin Ocolul Silvic Almaș – Direcția Silvică Sălaj (DSS).
Pădurea este localizată în localitățile Zimbor, Sânmihaiu Almașului, Treznea, Răstolț. 76 ha sunt deja în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, pentru acestea serviciile silvice fiind asigurate de către Ocoalele Silvice Almaș, Stejarul și Blidaru. Ocolul Almaș are în grijă 30 ha, situate în Zimbor, Sânmihaiu Almașului, Treznea, Bana și Răstolț.
Ocolul Stejarul asigură serviciile forestiere pe 35 ha, amplasate în Zalău, Răstolț, Treznea, Boghiș, iar Ocolul Blidaru, pentru 11 ha, situate în Românași. „Garda Forestieră Oradea, DSS, Ocoalele Silvice Almaș, Stejarul și Blidaru, CNAIR răspund de aplicarea prevederilor prezentei hotărâri”, se arată în hotărârea de guvern semnată de premierul Nicolae Ciucă.
Scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a terenului se face cu defrişarea vegetaţiei forestiere, conform acordului emis de Agenția Națională pentru Protecția Mediului. Tronsonul Mihăiești – Suplacu de Barcău cuprinde secțiunile Nădășelu – Zimbor, Zimbor – Poarta Sălajului, Poarta Sălajului – Nușfalău; Nușfalău – Suplacu de Barcău; Suplacu de Barcău – Chiribiș, Chiribiș – Biharia.
Pe traseul Nădășelu – Poarta Sălajului lucrările sunt executate de grupul UMB (România), iar pe Nușfalău – Suplacu de Barcău, de Nurol Insaat (Turcia). Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.