Guvernul PSD-PNL-UDMR asigură banii pentru continuarea lucrărilor în 2022 la Centura Zalău și Autostrada Transilvania
Guvernul de coaliție PSD, PNL și UDMR, condus de premierul Nicolae Ciucă a alocat sume record pentru anul 2022 Ministerului Transporturilor (PSD). Proiectele mari de investiții din domeniul rutier – Autostrada Transilvania și Centura Zalăului etapa II au asigurate în continuare finanțare pentru anul viitor.
O noutate este faptul că Guvernul României a alocat bani pentru a doua autostrada care va traversa județul Sălaj, respectiv Autostrada Nordului – care va tranzita județele: Satu-Mare, Sălaj, Cluj, Bistrița-Năsăud, Suceava și Botoșani și le va lega pe acestea de Europa.
Vezi ce proiecte sunt incluse în bugetul pentru anul 2022 pe rutier?
Priorităţile strategice investitionale ale MTI pentru perioada 2022-2025 sunt focalizate în principal pe finalizarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiţii aflate într-un stadiu avansat de realizare, cu finanţare asigurată şi continuarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiţii aflate în derulare, precum şi începerea de noi lucrări, situate pe reţeaua TEN-T, cu finanţare asigurată din fonduri nerambursabile şi fonduri rambursabile, concretizându-se în:
Construcţia de autostrăzi/drumuri expres pe TEN-T
• Autostrada Lugoj – Deva (sector Dumbrava-Deva),
• Autostrada Nadaselu – Suplacu de Barcau – Borş, inclusiv legătura Centura Oradea (Giratie Calea Sintandrei) – Autostrada A3 (Biharia),
• Autostrada Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş,
• Autostrada de Centura Sud a municipiului Bucureşti, inclusiv intervenţiile privind Centura existentă (Lărgire la 4 benzi de circulaţie a Centurii Bucureşti între A1 – DN 5, DN 2 – A2 şi A1 – DN 7, pasajele Berceni, Domneşti, Olteniţa),
• Autostrada de Centura Nord a municipiului Bucureşti,
• Drum expres Craiova – Piteşti,
• Drum expres Brăila – Galaţi,
• Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila,
• Autostrada Ploiesti – Buzău,
Proiectele de autostrăzi aflate în pregătire pe parcursul anului 2021 si care vor intra etapizat în execuție în perioada 2022-2025, cuprind:
• Elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru Autostrada Braşov -Bacău şi pentru drumurile de mare viteză Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani -Suceava – Siret,
• Elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru drumurile expres: Craiova – Târgu Jiu, Ovidiu – Tulcea, Brăila – Tulcea, Brăila – Buzău, Focşani – Brăila, Găeşti – Ploieşti, Piteşti – Mioveni, Bacău – Piatra Neamţ,
• Elaborarea/ completarea studiilor de fezabilitate pentru Drum Expres/ Autostrada (Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granița Româno – Ungară – Drum Expres M49 Ungaria), Satu Mare – Baia Mare şi Autostrada Nordului/ Drum de Mare Viteză Baia Mare – Suceava (Lot 1, Baia Mare – Bistrita; Lot 2 Bistrita – Vatra Dornei; Lot 3 Vatra Dornei – Suceava), Tisita – Albiţa,
• Completarea studiului de fezabilitate si elaborarea proiectului tehnic pentru drum expres Arad – Oradea;
Dintre proiectele majore de infrastrutura rutiera (autostrazi) aflate in executie pe parcursul anului 2021, au fost finalizate si date in trafic sectiunile:
Autostrada Sebes – Turda, lot 2.
– Autostrada de centura a Municipiului Bucuresti, sector Centura Nord, lot 2;
– Legatura Centura Oradea (giratie calea Sintandrei) – Autostrada A3 (Biharia);
– Drum Expres Craiova-Pitesti, Tronson 4;
– Drum expres Braila Galati;
Modernizarea şi dezvoltarea reţelei de drumuri naţionale, inclusiv prin construcţia de variante de ocolire
– Variantele de ocolire care vor intra in executie/ proiectare si executie: Târgu Mureş, Giurgiu (Est), Sighişoara, Buftea
– Variante de ocolire care vor intra în etapa de proiectare/ proiectare şi execuţie în baza unor parteneriate cu UAT: Alesd, Stei, Beclean, Inel ocolitor al mun. Târgu Mureş (prin interconectarea autostrăzii A3, E60, DN 15 si DJ 152 A), Arad Est, Mediaş, Sibiu Sud, Drum de ocolire în partea de vest a mun. Sebeş, Gura Humorului, Valea lui Mihai.
– Varianta de ocolire Satu Mare, sector km 9+600 (intersecție VOSM cu DN19) – km 13+600 (intersecție VOSM cu DN19A);
– Varianta de ocolire Mihăilesti,
– Drum de legătură A1 – DN 7 (Titu/ DJ 711A) (Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate şi Elaborare Proiect Tehnic)
– Realizare Conexiune DN 73C cu Autostrada Sibiu-Piteşti (Nod Tigveni) şi Modernizare DN 73C, km 44+800 – km 68+000 (elaborare Studiu de fezabilitate şi Proiect Tehnic de Execuţie);
– Realizarea a 6 noduri rutiere pe Autostrăzile A1 si A3, în zona de Vest a României;
– Drum de legătură A1 – DN 7 (Titu/ DJ 711A) (Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate şi Elaborare Proiect Tehnic)
– Realizare Conexiune DN 73C cu Autostrada Sibiu-Piteşti (Nod Tigveni) şi Modernizare DN 73C, km 44+800 – km 68+000 (elaborare Studiu de fezabilitate şi Proiect Tehnic de Execuţie);
– Realizarea a 6 noduri rutiere pe Autostrăzile A1 si A3, în zona de Vest a României;
– Nod Martineşti (conexiune la A 1 si DN 1);
Poduri ce au intrat în execuţie în anul 2021 și vor fi bugetate în continuare și în anul 2022 sunt:
– Pod pe DN 10 km 46+471 peste Basca la Cislau;
– Consolidare pod pe DN2B km 149+841 peste Prut Galaţi – Giurgiulesti;
– Pod pe DN 1 km 135+332 peste pârâul Azuga la Azuga;
– Pod pe DN 24 km 105+678 la Crasna;
– Pod pe DN 13C km 1+200, la Vânători;
– Podul de la Cernavodă, situat pe Autostrada A2, la km 157+600;
– Podul peste bratul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680;
– Pod nou de la Cosmești, peste Siret, pe DN24, km 7+620;
– Apărarea împotriva inundaţiilor a localitătii Babadag, judeţul Tulcea/Refacere 5 poduri pe DN 22 km 210+291, km 211+812, km 212+045, km 212+495, km 213+600”;
– Pod peste râul Dâmbovița pe DN 73, km 78+519
Poduri care vor intra în proiectare și execuție:
– Podul peste Tisa (proiectare şi execuţie