Autostrada Transilvania | Tunelul Meseș, departe de a fi realizat

Dacă proiectul tunelului de pe lotul Curtea de Argeș-Tigveni al autostrăzii Sibiu-Pitești, înaintează cu succes în teren, visul sălăjenilor și al sătmărenilor de a străbate pe dedesubtul Meseșului în drum spre centrul țării se prelungește.

Pentru locuitorii dezamăgiți din Sălaj, Satu Mare și o parte din Bihor, tunelul care ar fi trebuit să ușureze accesul spre autostradă și să evite urcarea și coborârea Meseșului a rămas doar pe planurile constructorilor, notează Transilvania Business.

Contractul ar fi trebuit să fie semnat în martie 2023, dacă nu existau contestații. Cum acestea sunt mai mult decât posibile, rămâne să așteptăm începutul lui septembrie 2024 pentru a afla decizia CNAIR, în condițiile în care desemnarea constructorului pentru secțiunea Poarta Sălajului-Zimbor-Nușfalău (41 km), care include și Tunelul Meseș, a fost amânată (a 7-a amânare!) de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere până pe 30 august.

Tunelul care ar urma să aibă lungimea de 2,89 km ar urma să fie cel mai lung tunel rutier din România, arată sursa citată.

Cel mai mare contract de autostradă și un tunel complicat

Pentru segmentul de autostradă A3 Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, licitația demarată de patru ani, adică din anul 2020, pare să fie una complicate, în condițiile în care contractul are o valoare estimată la aproximativ 800 de milioane de euro.

CNAIR este în continuare în etapa de evaluare a ofertelor, deși termenul limită era 30 august 2024 atât pentru evaluarea calificării și a celei tehnice, precum și a evaluării financiare.

Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *