Deputatul Lucian Bode, discuții cu conducerea CNIR despre investițiile în infrastructura mare de transport

Deputatul PNL Sălaj, Lucian Bode, președintele Comisiei pentru transporturi din Camera Deputaților, a purtat discuții cu Gabriel Budescu, directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) despre marile proiecte de investiții în infrascturtura de transport. 

700 de kilometri de autostradă în proiectare, execuție și elaborare documentație

„Investițiile în infrastructura mare de transport în baza unei prioritizări și finanțări riguroase rămân un obiectiv strategic pentru viitoarea guvernare.

Tocmai pentru a dezbate aceste aspecte, l-am invitat astăzi la lucrările comisiei pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților pe domnul Gabriel Budescu, directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR).
Alături de colegii parlamentari, am avut o discuție foarte aplicată referitoare la cele 9 proiecte de investiții aflate în portofoliul companiei. Sunt proiecte importante și mult așteptate, precum Autostrada Unirii (A8), Autostrada Transilvania (A3 Chiribiș-Biharia, secțiunea 3C2), Autostrada Ploiești-Brașov (A3), Autostrada Brașov-Bacău (A13), DX Filiași-Târgu–Jiu, DX Bacău-Piatra Neamț, DX Focșani-Brăila, respectiv drumul de mare viteză București-Giurgiu.
Aceste proiecte se află în faze diferite de implementare. Șase dintre acestea se află în faza de proiectare și execuție, însemnând peste 400 de km, iar restul de 3 proiecte sunt în faza de elaborare a documentațiilor de fezabilitate, totalizând peste 300 de km.
Dinamica acestor proiecte depinde foarte mult de implicarea și seriozitatea tuturor partenerilor de proiect.

Sălajul va fi conectat cu Europa la finalul anului 2026

Așteptările sunt mari, iar în ceea ce privește Autostrada Transilvania, secțiunea Chiribiș-Biharia sunt premise foarte bune să se avanseze în ritm accelerat. În curând, se va intra în faza de execuție, iar în anul 2026 sunt mari șanse să se circule pe acest lot.
Este important să existe coordonare cu secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș, pentru ca la finalul anului viitor să se circule integral pe aproximativ 73 km de autostradă de la Nușfalău la Borș, conectând astfel Sălajul și întreaga regiune Nord-Vest de Europa prin drumuri de mare viteză.
Acestea nu sunt singurele proiecte de anvergură care au provocări inerente, însă gestionarea lor este un efort de echipă. Parlamentul, prin comisiile de specialitate, este un partener pentru Guvern și pentru mediul antreprenorial, contribuind la soluționarea blocajelor de natură legislativă.
Depinde doar de noi cum proiectăm această relație in viitor si sunt încrezător că, prin dialog si încredere reciprocă, vom consolida acest domeniu strategic pentru România”, transmite deputatul Lucian Bode. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *