Deputatul PNL Lucian Bode: Dezvoltarea infrastructurii de transport, prioritate pentru Guvernul Bolojan
Prioritizarea investițiilor și accelerarea celor finanțate din domeniul Transporturi și Infrastructură, precum și păstrarea unui ritm constant al acestor investiții reprezintă principala provocare pentru noul Executiv, potrivit programului de guvernare.
Printre măsurile prevăzute se numără: prioritizarea contractelor CNAIR și sistarea semnării de noi contracte; reducerea subvențiilor acordate companiilor din subordine și reforma acestora; creșterea valorii rovinietei; liberalizarea transportului județean; sediu fiscal în România pentru companiile aeriene (condiționat de cadrul legislativ european) sau, ca soluție alternativă, introducerea unei taxe fixe pe fiecare bilet.
De asemenea, se are în vedere reducerea cu 20% a angajaților, reducerea numărului de consilii de administrație și formarea acestora din profesioniști, limitarea indemnizațiilor și a salarizării.
Președintele Comisiei pentru transporturi și infrastructură, deputatul Lucian Bode, a transmis că:
Dezvoltarea infrastructurii de transport și reforma domeniului sunt piloni prioritari ai Guvernului Ilie Bolojan.
În cadrul audierilor de astăzi din comisiile reunite pentru transporturi ale Parlamentului României, am avizat pozitiv capitolul pentru transporturi și infrastructură al Programului de guvernare 2025-2028, un domeniu care vine cu multe provocări pentru viitorul ministru și echipa sa de la minister.Investițiile trebuie să continue într-un ritm accelerat, cu alocări pe măsură și în urma unei prioritizări riguroase. S-a construit mult în ultimii ani, iar sectorul nu își permite un recul. Când vine vorba despre reforme instituționale, Ministerul Transporturilor este un colos instituțional. Reformele propuse vor trebui făcute pentru a crește performanța, nu pentru a încetini ritmul dezvoltării infrastructurii de transport.Tocmai de aceea nu mai este vorba despre greaua moștenire, ci despre marea provocare. Pentru că avem o șansă istorică în următorii ani pe care nu o putem rata. Dacă vrem poli de creștere economică în toate regiunile, cele 4 sectoare de transport trebuie corect integrate și coordonate, astfel încât să contribuie eficient dezvoltarea României.
Proiectele de infrastructură nu sunt „trofee” politice, ci reprezintă investiții în viitorul acestei țări. În tot acest tablou, Autostrada Transilvania rămâne coloana vertebrală a Ardealului, un proiect strategic care asigură nu doar conectivitate și mobilitate, ci mai ales dezvoltarea întregii Românii.





















