Incep lucrările la viaductele de la Nădășelu și Topa Mică (A3)

În lipsa contestațiilor la licitația pentru realizarea viaductelor din Nădășelu și Topa Mică (județul Cluj), de pe Autostrada Transilvania, lucrările de deviere a traseului pe o distanță de 3 km ar putea începe în prima parte a anului 2024.

La finalul lui decembrie 2023, CNAIR stabilea termenul pentru depunerea ofertelor la realizarea viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (județul Cluj), de pe A3, pentru 9 ianuarie 2024.

Licitația pentru realizarea viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică, pe o distanță de 3,2 km, a fost deblocată, în condițiile în care, în noiembrie 2023, contestația depusă de turcii de la Ictas a fost respinsă de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.

Termen extins pentru realizarea celor 30 km de la Nădășelu la Zimbor

Lotul Nădășelu-Zimbor (30 km) care include cele două viaducte este la 72% execuție și are termen nou de finalizare, mai 2025, iar Zimbor-Poarta Sălajului (12 km) la 42% are termen prelungit pentru iulie 2025. De la Poarta Sălajului la Nușfalău (41 km), CNAIR ar urma să desemneze câștigătorul pe parcursul lunii ianuarie.

Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).

Lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania ar putea fi terminat în primăvara anului 2025, dar în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (3,2 km) riscă să devină „cea mai frumoasă autostradă-muzeu”, potrivit avertismentului transmis de Asociația Pro Infrastructură.

„Dacă în 2022 lotul de 30 de kilometri dintre Nădășelu și Zimbor era cea mai avansată autostradă din PNRR și chiar se discuta despre o posibilă inaugurare în decembrie 2023, acum proiectul riscă să iasă din calendarul PNRR”, potrivit API.

De altfel, extinderea termenului pentru licitație și desemnarea câștigătorului abia în 2024 ar putea conduce chiar la scoaterea lotului Nădășelu – Zimbor din PNRR.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *