Lucări de modernizare pe Strada Mircea cel Bătrân

Strada Mircea cel Bătrân va intra într-un proces amplu de modernizare. Tronsonul propus pentru modernizare are lungimea totala de 89,95 m și se află în partea de nord – est a oraşului Zalău, între strada Alexandru loan Cuza și strada Ştefan cel Mare.

Sistemul rutier existent este alcătuit din pământ şi, parţial, piatră spartă, prezentând denivelări majore care pun în pericol atât circulaţia rutieră, cât şi cea pietonală datorită lipsei trotuarelor şi utilizării accesului pietonal pe partea carosabilă. De asemenea, lipsa canalizăii pluviale, duce la scurgerea apelor meteorice, în mod natural, pe suprafaţa carosabilă şi se revarsă în strada Ştefan cel Mare.

Principalele lucrări care se vor efectua conform documentaţiei sunt următoarele:

Partea carosabilă:

– lucrări de defrişare pe ambele părţi;

– excavare și aducere la cotă a platformei pe o adancime variabilă de 25 – 50 cm, în funcţie de

configurarea actuală a străzii;

– strat de balast în grosime de 20 cm;

– strat de piatră spartă în grosime de 15 cm;

– strat de legătură din binder de criblura BAD22,4 de 6 cm grosime;

– strat de uzură din mixturp asfaltică BA 16 de 5 cm grosime;

– toate straturile executate cu astemere de materiale se vor executa mecanizat;

Spaţiu verde:

– se delimitează zona de spaţiu verde de partea carosabilă avănd lăţimi variabile, în funcţie de

configurarea străzii, pe ambele părţi;

– se încadrează cu borduri mici din beton;

Trotuare:

– se realizează pe ambele părţi ale străzii, avand lăţimea de 1,40 m;

– strat de balast în grosime de 10 cm;

– strat de piatra spartă în grosime de 15 cm;

– strat de uzura din mixtură asfaltică BA8 în grosime de 5 cm;

Reţea de canalizare pluvială:

– se realizează din ţeavă corugată Dn 315 şi se descarcă în canalizarea pluvială existentă de pe strada Ştefan cel Mare;

– se montează cămine prefabricate, cu ramă și capac;

Reţea de infrastructură subterană pentru comunicaţii electronice:

– se va realiza o reţea de curenţi slabi, cu microtuburi, pe ambele părţi ale carosabilului;

– se vor monta cămine prefabricate, cu capac carosabil, cu dimensiunea în plan de 1,00 m x1,00 m şi în adâncime de 1 m.

La finalul acestor lucrări se va asigura accesul la infrastructuri îmbunătățite pentru rezidenţii zonelor respective și pentru toti partipanții la trafic din zonele învecinate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *