Președintele CJ Sălaj, Dinu Iancu-Sălăjanu îl laudă pe PSD-istul Sorin Grindeanu că a modificat Legea achizițiilor

În cadrul ședinței ordinare de azi, 30 martie, președintele Consiliului Județean Sălaj, Dinu Iancu-Sălăjanu, a ținut să-l laude în mod public pe al doilea om din Guvernul României, social-democratul Sorin Grindeanu – vicepremier și ministrul Transporturilor, pentru că a reușit să modifice Legea achizițiilor publice și să ELIMINE BIROCRAȚIA. Într-un cuvânt, licitațiile publice se derulează mai repede, astfel că implementarea proiectelor se fac mai accelerat.

„Legea achizițiilor publice a fost proastă. Mă bucur că la inițiativa unor oameni competenți și aici îl includ și pe Sorin Grindeanu s-a făcut o Hotărâre, s-a dat o lege prin care se modifică legea achizițiilor. S-au adus îmbunătățiri legii, sperând că vor dura mai puțin achizițiile și că va fi totul mai predictibil și nu vom mai rămâne în hățișurile birocratice care să ne împiedice să ne dezvoltăm. Pentru asta luăm și împrumutul”, a declarat președintele CJ Sălaj, Dinu Iancu-Sălăjanu. 

Ministrul Transporturilor, vicepremierul Sorin Grindeanu, a anunţat, vineri, că, în şediţa de Guvern, a fost modificată Legea achiziţiilor. ”80% din timpul alocat unui proiect era consumat de birocraţie”, a transmis ministrul.

„Am modificat Legea achiziţiilor publice şi a procedurilor de eliberare a avizelor. În domeniul infrastructurii de transport, (…) statul avea nevoie de o reaşezare a cadrului legislativ. (…) Aceste modificări erau absolut necesare pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România. Până acum 80% din timpul alocat unui proiect era consumat de birocraţie”, a declarat, vineri, Sorin Grindeanu, după şedinţa de Guvern.

Potrivit acestuia, modificările s-au axat pe trei capitole importante, respectiv:

I. Faza de licitaţie: Eliminăm blocarea contractelor în faza de implementare din cauza creşterii preţurilor.   – Introducem obligaţia ajustării preţurilor pentru contractele cu o durată mai mare de 6 luni, în funcţie de evoluţia preţurilor din piaţă (în baza unei formule de ajustare).   – Eliminăm contestaţiile nejustificate:  Autoritatea va reţine obligatoriu cauţiunile firmelor care pierd contestaţiile.

II. Faza de implementare:   Eliminăm Şantajul antreprenorilor care după semnarea contractelor nu se mobilizează şi nu respectă termenele contractuale. Eliminăm întârzierile pe termen lung şi indisciplina în faza de execuţie. – Emiterea unor certificate intermediare (certificat de bună purtare) privind stadiul de excecuţie, din 90 în 90 de zile -Dacă lucrările nu avansează constructorii vor fi notificaţi doar de 3 ori, înainte de reziliere, după care se poate intra în procedură de licitaţie fără publicare.   – Antreprenorul notificat negativ cu aceste Certificate Intermediare nu va mai putea câştiga licitaţii, dacă participă în perioada în care are deja în derulare un contract pe care întârzie.   -beneficiarii contractelor (CNAIR, CFR) vor putea să plătească direct subcontractorii şi furnizorii.   Eliminăm notificările (claimurile) depuse chiar la începutul contractelor – introducem ordine de începere separate pentru faza de Proiectare şi pentru cea de Execuţie. – Antreprenorul nu va mai putea pretinde cheltuieli suplimentare pe motiv că şi-a mobilizat inutil resursele.

Faza de Avizare:   Eliminăm timpii pierduţi provocaţi de birocraţia excesivă în domeniul exproprierii terenurilor deţinute de autorităţile publice locale. – Terenurile din proprietatea publică a statului şi în administrarea entităţilor publice se for transfera în administrarea expropriatorului, o dată cu hotărârea Guvernului prin care este aprobata declanşarea procedurii de expropriere. – Se constituie un drept de administrare temporară în favoarea beneficiarului proiectului pentru realizarea lucrărilor pe terenurile aflate în albia minoră, fără a mai fi necesară încheierea altor formalităţi. -Se instituie drept competenţă exclusivă a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii aprobarea reglementărilor tehnice specifice privind construcţiile inginereşti pentru infrastructura de transport de interes naţional. -Se instituie un termen de 15 zile calendaristice de la depunerea solicitării pentru emiterea Certificatelor de Urbanism şi a autorizaţiilor de construire şi 10 zile calendaristice pentru emiterea avizelor solicitate prin certificatele de urbanism (ISU, Proprietari de Utilităţi). – Dacă  documentaţia depusă nu este completă, aceste entităţi pot face observaţii doar o singură dată.  – Ulterior măsurilor pe care beneficiarul le ia conform cerinţelor din document, autorităţile respective nu mai pot emite alte solicitări. – dacă autorităţile nu emit în termenele instituite avizele/autorizaţiile, se consideră că documentaţia depusă de beneficiar este conformă şi completă, iar in acest caz autorităţile în cauză sunt obligate să emită autorizaţiile în termen de 5 zile.  – dacă nici acest termen de 5 zile nu este respectat, se va considera că documentele respective au fost emise tacit. -Inclusiv în cazul în care funcţionarii Ministerului Transporturilor nu eliberează în timp util Autorizaţia de Construire, aceasta va putea fi emisă tacit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *