Raportul de activitate al Serviciului de Ambulanță Județean Sălaj pe luna octombrie 2021

Serviciul de Ambulanță Județean Sălaj este principala instituție publică angrenată atât în salvarea de vieți omenești, cât și în combaterea pandemiei COVID-19, înregistrând rezultate pozitive de la o lună la alta, semn că personalul angajat face eforturi, de multe ori supraomenești, pentru a oferii cele mai rapide, sigure și profesioniste servicii medicale prespitalicești.


Personalul de la Serviciul de Ambulanță Sălaj se menține la înălțime și în luna octombrie, raportând o activitate bogată și stufoasă, semn că lucrurile funcționează așa cum trebuie.

Peste 4.000 de sălăjeni au fost sprijiniți de echipajele medicale de urgență, fiind salvate numeroase vieți omenești. Cifrele statistice prezentate de conducerea Serviciul de Ambulanță Sălaj către Departamentul pentru Situații de Urgență arată modul promt și operativ de intervenție al salvatorilor sălăjeni.

Conducerea Serviciului Județean de Ambulanță Sălaj, se poate lăuda cu o instituție care funcționează în parametrii optimi, reușind să intervină la toate solicitările pe care le-au avut, iar personalul implicat în misiuni dă dovadă mereu de profesionalism și de devotament față de serviciul medical.

În luna octombrie 2021 la Ambulanța Sălaj au sosit 4.377 de solicitări, în creștere față de luna septembrie când au fost 3.063 de solicitări și de luna august când au fost doar 2.281 de solicitări.

Din totalul de solicitări din luna octombrie, cele mai multe – 2.385 – au fost pentru zona Zalău, 727 pentru stația Jibou, 568 pentru stația Șimleu Silvaniei, 372 pentru ambulanțele din Crasna și 325 pentru autospecialele din Cehu Silvaniei. În total vorbim de peste 129.000 de kilometri parcurși în doar o lună. Din totalul de cazuri, 3.200 au reprezentat urgențe, 550 au fost transport asistat, 394 de cazuri au reprezentat transport neasistat.

În total, în luna octombrie, SAJ Sălaj a predat la Unitatea Primiri Urgențe din Zalău un număr de 589 de pacienți, iar alți 543 de pacienți au fost predați la celelalte spitale din județ. 2.147 de pacienți au fost asistați la domiciliu, iar 652 de pacienți au fost transferați între spitale. De precizat că au fost asistați și 442 de copii, iar în luna octombrie, Ambulanța Sălaj s-a prezentat la 30 de accidente rutiere.

Timpul mediu de răspuns al Ambulanței Saălaj, de la plecarea spre caz până la sosire a fost de aproape 12 minute, iar timpul mediu de intervenție a fost de 65 de minute. Ambulanța Sălaj a sprijinit și sălăjenii infectați cu coronavirus. Astfel, în luna octombrie au fost 2.745 de solicitări pentru cazuri de coronavirus.

Exceptând coronavirus, cele mai multe intervenții ale Ambulanței Sălaj au fost la pacienți care sufereau de cefalee (840), boală nediagnosticată (431), febră/temperatură (469), dar au intervenit și la 96 de cazuri de căderi și alte accidente, 5 cazuri de mușcătură de animal, 21 de cazuri de violență/agresiune, 26 de cazuri de persoane intoxicate / stare de ebrietate gravă sau 35 de cazuri de natură psihiatrică/tentative de suicid.

Gestionarea cazurilor COVID-19:   

– septembrie 2021 – 1030 solicitări

– octombrie 2021 – 2745 solicitări.

– număr probe PCR recoltate de către echipajele SAJ Sălaj:

–  în septembrie 2021 – 30 recoltări

–  în octombrie  2021 –  0 recoltări.

– număr teste rapide antigen recoltate de către echipajele SAJ Sălaj:

– în septembrie 2021 – 825 recoltări;

–  în octombrie  2021 – 2008 recoltări.

Măsuri stabilite de conducerea SAJ Sălaj pentru perioada următoare:

  1. menținerea şi controlarea aplicării măsurilor de protecție epidemiologică şi igienică impuse;
  2. monitorizarea activității de recoltare TR-Ag și RT-PCR;
  3. verificarea permanentă a dezinfecției autosanitarelor și a respectării, de către personal a procedurilor/ măsurilor de protecție;
  4. monitorizarea permanentă a respectării reglementărilor legale privind folosirea corespunzătore a centurilor de siguranță, transportul aparținătorilor etc.
  5. supravegherea permanentă a managementului autosanitarelor din punct de vedere tehnic și a modului de raportare a defecţiunilor;
  6. supravegherea permanentă a modului în care personalul exploatează şi îngrijește aparatura medicală și a modului în care sunt semnalate neconformitățile/ defecţiunile;
  7. reinstruirea echipajelor cu privire la utilizarea şi întreținerea aparaturii medicale;
  8. monitorizarea permanentă a activităţii de transport programat asistat și neasistat, astfel încât să nu influențeze activitatea curentă;
  9. îmbunătăţirea comunicării dintre Dispecerat şi echipaje;
  10. îmbunătăţirea indicatorilor: timpul mediu de răspuns la solicitări urban/ rural şi timpul mediu de intervenţie;
  11. îmbunătăţirea gradului de utilizare a tabletelor şi continuarea perfecţionării personalului în utilizarea acestora;
  12. continuarea cursurilor de pregătire profesională a personalului operativ;
  13. supravegherea modului de remediere a deficienţelor constatate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *