Vezi lista cu cei 12 ofertanți pentru construirea celui mai lung tunel din România, pe A3 la Zalău
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a finalizat evaluarea celor 12 candidaturi depuse pentru construcția a 41 de kilometri din Autostrada Transilvania, ce includ și tunelul Meseș. Astfel, în cursa pentru cel mai lung tunel de autostradă din România au mai rămas șase candidați, potrivit reprezentanților Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI).
Cel mai lung tunel din România este cu un pas mai aproape de construcție, anunță ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, pe pagina proprie de Facebook.
Potrivit lui, CNAIR a transmis la ANAP pentru validare documentația pentru etapa a II-a a licitației tronsonului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, care include și Tunelul Meseș (Autostrada Transilvania).
Cel mai dificil lot al autostrăzii Transilvania are o lungime de 41 de km din care 2,9 km reprezintă tunelul Meseș. Tunelul (forat) va avea două galerii și două benzi de circulație pe fiecare sens. Pe acest lot urmează să mai fie construite 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de 13 km.
Lista cu cei șase candidați rămăși în cursă ar putea fi publicată joi, potrivit reprezentanților MTI.
Amintim că pe 19 februarie 2021 a avut loc depunerea candidaturilor pentru procedura de atribuire a contractului pentru Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, km 25+500 – km 40+637, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău, km 40+660 (km 40+637 3B3) – km 66+500.
Până la termenul limită au depus candidaturi următorii 12 ofertanți:
1. ASOCIEREA STRABAG SRL -ACCIONA CONSTRUCCION SA (Austria – Spania)
2. ASOCIEREA AKTOR TECHNICAL SOCIETE ANONYME (AKTOR S.A.) – RIZZANI DE ECCHER SpA (Grecia – Italia)
3. ASTALDI SpA (Italia)
4. ASOCIEREA DRUM ASFALT SRL – CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD – DIMEX-2000 COMPANY S.R.L (Romania – China)
5. IMPRESA PIZZAROTTI & CSpA (Italia)
6. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
7. ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. – YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
8. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
9. ASOCIEREA TEKFEN INSAAT VE TICARET A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
10. CHINA STATE CONSTRUCTION ENGINEERING CORPORATION LTD. (China)
11. ASOCIEREA REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ – ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia)
12. ASOCIEREA SINOHYDRO CORPORATION LIMITED – POWER CONSTRUCTION CORPORATION OF CHINA LTD – POWERCHINA ROADBRIDGE GROUP CO. LTD – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKETI (China – Turcia)
Prezenta procedură este de tipul „licitație restrânsă”, iar din cei 12 candidați, CNAIR selectează un număr de minimum cinci – maximum șase care vor depune oferte tehnice și financiare în etapa a II-a a procedurii de achiziție publică.
Valoarea estimată a contractului este de 3,93 miliarde de lei fără TVA.
Durata contractului este de 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioada de execuție lucrări și este finanțat prin POT 2021-2027.