Șoseaua de centură – un salt mare pentru Zalău în dezvoltarea economică și urbană
Viceprimarul Municipiului Zalău, Teodor Bălăjel a vizitat șantierul de pe Centura Ocolitoare a Zalăului etapa 2.
Stadiul avansat al lucrărilor pe cel de-al doilea tronson al centurii Zalăului este garanția că șoseaua ocolitoare va fi gata în termen, în 2023, iar orașul intră într-o ligă superioară, a orașelor moderne și importante din punct de vedere economic.
„Până atunci, în paralel cu modernizarea intensivă din oraș pentru utilitate, confort și estetică, ne asigurăm că vom avea o infrastructură de străzi care să facă legătura în mai multe puncte cheie cu noua șosea ocolitoare”, spune viceprimarul Teodor Bălăjel.
Vom avea patru legături importante la centură. Una va fi asigurată prin modernizarea străzii Valea Miții, care va fi legătura la centură a unui traseu modernizat al orașului, ce continuă cu strada Simion Bărnuțiu. Altă legătură importantă la centură va fi strada Războieni, pe care o construim acum și va face legătura în Dealul Morii cu străzile care duc până în centru pe un traseu modernizat. A treia legătură cu șoseaua ocolitoare va fi 22 Decembrie, fosta Crasnei, modernizată deja complet pe toată lungimea. Iar a patra ieșire spre centură va porni din strada Gheorghe Doja, pe Vânătorilor și apoi pe Freziilor, de unde vom face stânga la intersecția cu C.D. Gherea, spre centură.
Toate astea pentru că, odată terminată, centura nu doar că își va împlini menirea de a prelua traficul greu, ci, foarte important, dă startul unui boom economic pentru Zalău. Pentru că unde este infrastructură, investitorii au teren propice. Și unde sunt investiții, populația prosperă. Autostrada va trece și ea prin imediata apropiere a centurii, așa că perspectiva este foarte bună pe termen lung pentru Zalău.
„Am fost foarte inspirați când am solicitat și am obținut implicarea Academiei Tehnice Militare pentru ieșirea din blocajul reprezentat de poligonul Aghireș pentru continuarea centurii. Alături de ofițeri destoinici au fost găsite soluțiile care vor însemna pentru Zalău o dezvoltare spectaculoasă”, transmite viceprimarul Teodor Bălăjel.
Traseul care continuă primul tronson al centurii este de 5.350 de metri. Traversează o zonă cu un peisaj foarte, foarte frumos, care și obligă însă constructorul la lucrări de artă. Vor fi construite cinci viaducte și două poduri. În capătul străzii Crasnei se va face legătura cu centura printr-un sens giratoriu și tot printr-un sens giratoriu centura va ieși pe Drumul European E81 în apropiere de cunoscuta fântână de pe Meseș, puțin după ieșirea din Zalău spre Cluj. La cât este de spectaculos traseul, va fi și o atracție peisagistică. Centura finalizată va atrage investiții și va asigura dezvoltarea orașului, atât prin noi locuri de muncă, cât și prin impulsionarea construcțiilor.