Strada Mircea cel Bătrân a fost modernizată de Citadin
Tronsonul modernizat se află în partea de nord – est a oraşului Zalău, între strada Alexandru loan Cuza și strada Ştefan cel Mare și arăta foarte rău. Sistemul rutier vechi era alcătuit din pământ şi parţial, din piatră spartă, prezentând denivelări majore care puneau în pericol atât circulaţia rutieră, cât şi cea pietonală din cauza lipsei trotuarelor şi utilizării accesului pietonal pe partea carosabilă. De asemenea, lipsa canalizării pluviale, ducea la scurgerea apelor meteorice, în mod natural, pe suprafaţa carosabilă şi se revărsa în strada Ştefan cel Mare.
În prezent, strada are altă ”înfățișare” și arată foarte bine din toate punctele de vedere, iar în urma acestei investii s-a asigurat accesul la infrastructuri îmbunătățite pentru rezidenţii zonelor respective și pentru toti partipanții la trafic din zonele învecinate.
Principale lucrări care s-au efectut potrivit proiectului:
Partea carosabilă:
– lucrări de defrişare pe ambele părţi;
– excavare și aducere la cotă a platformei pe o adancime variabilă de 25 – 50 cm, în funcţie de configurarea actuală a străzii;
– strat de balast în grosime de 20 cm;
– strat de piatră spartă în grosime de 15 cm;
– strat de legătură din binder de criblura BAD22,4 de 6 cm grosime;
– strat de uzură din mixturp asfaltică BA 16 de 5 cm grosime;
– toate straturile executate cu astemere de materiale se vor executa mecanizat.
Spaţiu verde:
– s-a delimitat zona de spaţiu verde de partea carosabilă avănd lăţimi variabile, în funcţie de configurarea străzii, pe ambele părţi;
– s-a încadrat cu borduri mici din beton.
Trotuare:
– s-au realizeazat pe ambele părţi ale străzii, avand lăţimea de 1,40 m;
– strat de balast în grosime de 10 cm;
– strat de piatra spartă în grosime de 15 cm;
– strat de uzura din mixtură asfaltică BA8 în grosime de 5 cm.
Reţea de canalizare pluvială:
– s-a realizat din ţeavă corugată Dn 315 şi se descarcă în canalizarea pluvială existentă de pe strada Ştefan cel Mare;
– s-a montat cămine prefabricate, cu ramă și capac.
Reţea de infrastructură subterană pentru comunicaţii electronice:
– s-a realizat o reţea de curenţi slabi, cu microtuburi, pe ambele părţi ale carosabilului;
– s-au montat cămine prefabricate, cu capac carosabil, cu dimensiunea în plan de 1,00 m x 1,00 m şi în adâncime de 1 m.