Primări Jibou invită jibouanii să depună proiecte pentru reabilitarea termică a blocurilor
Primăria Orasului Jibou dorește să anunțe proprietarii/asociațiile de proprietari care doresc reabilitarea termică a blocului că este momentul să depună documentația pentru un program de finanțare ce face parte din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Cine poate aplica pentru noul program de reabilitare termică din cadrul PNRR?
Orice asociație de proprietari care nu a beneficiat deja de lucrări de reabilitare termică.
În cazul în care proprietarii nu sunt constituiți în asociații de proprietari, aceștia vor pune la dispoziția Solicitantului o Hotărâre a proprietarilor prin care se aprobă solicitarea finanțării prin PNRR.
Cât trebuie să plătească asociațiile de proprietari?
Programul de finanțare presupune 0 lei cofinanțare din partea cetățenilor sau a asociației de proprietarii la cheltuielile eligibile.
Care este termenul maxim de depunere a cererilor?
Este foarte important de știut că, până la data de 6 septembrie 2022 inclusiv, asociațiile/proprietarii care doresc realizarea acestor lucrări trebuie să depună documentele necesare, acesta fiind termenul limită maxim admis.
Ce asociații/proprietari vor primi finanțare?
Un alt aspect important este acela că principiul după care vor fi onorate cererile asociațiilor de proprietari va fi acela al primului venit, primul servit.
Cum se numește proiectul?
Titlul proiectului este PNRR/2022/C5/1/A.3.1/1, PNRR/2022/C5/1/A.3.2/1, Componenta C5 – Valul Renovării, Axa 1 – Schema de granturi pentru eficiență energetică și reziliență în clădiri rezidențiale multifamiliale, Operațiunea A.3: Renovarea energetică moderată sau aprofundată a clădirilor rezidențiale multifamiliale în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Care sunt documentele necesare?
Documentele solicitate sunt:
a) Hotararea Adunarii Generale a Asociatiei de Proprietari (HAGAP) de intrare in programul mai sus mentionat si Tabelul C – tabel cu semnaturi, care sa contina:
• numărul apartamentelor ai căror proprietari sunt de acord cu lucrările de intervenţii propuse (obligatoriu minim 2/3 din totalul proprietarilor de apartamente);
• numărul apartamentelor cu destinaţie locuinţă aflate în proprietatea persoanelor juridice, a Solicitantului sau a autorităţilor şi instituţiilor publice, precum și numărul apartamentelor cu destinaţie de spaţii comerciale sau spaţii cu altă destinaţie decât cea de locuinţă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, a persoanelor juridice, a Solicitantului sau a autorităţilor şi instituţiilor publice, ai căror proprietari sunt de acord cu lucrările de intervenţii propuse (reprezintă obligatoriu 100% din totalul spaţiilor/apartamentelor încadrate în aceste categorii).
b) Hotararea proprietarilor (in cazul in care nu este asociatie de proprietari) de intrare in programul mai sus mentionat si tabel cu semnaturi, care sa contina:
• Aprobarea intervenţiilor/măsurilor de creştere a eficienţei energetice
• Toti proprietarii sunt de acord cu lucrările de intervenţii propuse
• Proprietari sunt de acord cu lucrările care presupun intervenţii în interiorul apartamentelor, respectiv 100% din totalul apartamentelor pentru care soluţia tehnică prevede intervenții în interiorul apartamentelor;
• numărul apartamentelor cu destinaţie locuinţă aflate în proprietatea persoanelor juridice, a Solicitantului sau a autorităţilor şi instituţiilor publice, precum și numărul apartamentelor cu destinaţie de spaţii comerciale sau spaţii cu altă destinaţie decât cea de locuinţă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, a persoanelor juridice, a Solicitantului sau a autorităţilor şi instituţiilor publice, ai căror proprietari sunt de acord cu lucrările de intervenţii propuse(reprezintă obligatoriu 100% din totalul spaţiilor/apartamentelor încadrate în aceste categorii)
De unde se pot obtine informatii suplimentare si modele de documente?
Biroul Urbanism si Amenajarea Teritoriului din cadrul Primariei ORASULUI JIBOU;
Ghidul de finantare este publicat pe site-ul primariei : primariajibou.ro