Sectorul Zimbor – Poarta Sălajului doar 12% pe un proiect început anul trecut
Din nou despre problemele de pe porțiunea sălăjeană a Autostrăzii Transilvania. Birocrație, incompetență sau nepăsare, se întreabă USR PLUS.
Scurtă recapitulare a problemelor și situației pe Autostrada Sălăjeană , singura autostradă care atrage bani din PNRR, o autostradă superbă, dar cu un munte de probleme cauzate de birocrație incompetență și nepăsare:
Tronsonul 3B2 Zimbor Poarta Sălajului – suprafețele împădurite au fost scoase din circuitul forestier dar Guvernul prin Romsilva nu a eliberat amplasamentul.
Tronsoanele 3B3 și 3B4 Poarta Sălajului – Zalău, Zalău-Nușfalău, porțiune care include și tunelul de 3 kilometri de la Meseș nu are nici măcar constructor desemnat, deși sunt 2 ani de la lansarea licitației (noiembrie 2020).
Tronsonul 3B2 Zimbor Poarta Sălajului – nu există aprobat un nod de descărcare temporară a traficului la capătul șantierului de la Poarta Sălajului.
În aceste condiții, realist vorbind, având în vedere munții de probleme si multele variabile din teren, șansele să circulam pe autostradă în următorii ani sunt din ce in ce mai mici.
Grad de execuție pe tronsoane:
3B1 Nădășelu – Zimbor : 40,2%
3B2 Zimbor – Poarta Sălajului : 12%
3B3 Poarta Sălajului – Zalău: 0%
3B4 Zalău – Nușfalău: 0%
3B5 Nușfalău – Suplacu de Barcău : 52,51%
Horațiu Cosma , fost secretar de stat în timpul ministrului Cătălin Drulă , în mandatul căruia lucrările la autostrada sălăjeană au început în forță, despre situația de pe Zimbor – Poarta Sălajului:
„Pe autostrada A3 Transilvania Cluj – Zalău finanțată din PNRR coaliția PSD-PNL nu a reușit să rezolve birocrația la un an de la debutul lucrărilor și riscă banii europeni.
Pe sectorul Zimbor – Poarta Sălajului din județul Sălaj suprafețele împădurite au fost scoase din circuitul forestier la începutul acestui an, însă nici până astăzi Guvernul prin Romsilva nu a fost capabilă să elibereze amplasamentul.
În consecință, constructorul român nu reușește să progreseze la nivelul demonstrat pe alte șantiere, iar stadiul fizic al șantierului publicat de Compania de Drumuri este abia la 12% pe un proiect început anul trecut. Nepăsarea și incompetența guvernanților actuali ne condamnă să nu circulăm pe autostrada de la Cluj la Zalău în următorii 2 ani.”