Senatorul USR Sălaj, Bob Marius Virgil, prezent la Cluj, la o dezbatere pe tema Educației

 

Senator USR Sălaj, Bob Marius Virgil: „Am spus întotdeauna că Educația este fundamentală pentru dezvoltarea și progresul unei țări. România pare să nu performeze la asta. Pare să nu vrea să urmeze exemplul țărilor care pun cu adevărat accentul pe copil în actul educațional.

Este unul din motivele pentru care am participat ieri la dezbaterea privind noile legi ale educației. M-am bucurat să constat un interes major din partea societății civile pentru acest subiect. E un lucru extrem de pozitiv. Înseamnă că lumea conștientizează problemele din acest domeniu și își dorește să se implice. Iar noi, politicienii, când legiferăm trebuie să cunoaștem cu adevărat care sunt nevoile sistemului de învățământ. Cele mai interesante mi s-au părut opiniile elevilor și studenților.

Așadar, legile proaste de până acum trebuiesc, cu siguranță modificate.

O mică parte din concluziile discuțiilor de ieri, cu invitați speciali, colegii senatori, cu reprezentanți ai studenților, elevilor, profesorilor, părinților, specialiștilor în educație, ONG-URI, etc.

👉🏻Lipsa infrastructurii pentru școala de la 8 la 5 și masa caldă în școli

👉🏻Sprijin în carieră pentru profesori

👉🏻Atitudinea profesorilor față de elevi

👉🏻Profesorii să nu mai lucreze doar cu vârfurile

👉🏻Curriculum simplificat

👉🏻Materii mai puține

👉🏻Orientare în carieră

👉🏻Desființarea inspectoratelor

👉🏻Libertatea îndrumării copiilor către o școală mai potrivită sau școală după școală cu sprijin prin consiliere pentru copiii cu CES

👉🏻Evaluarea la clasele 1-2 astfel încât suficient să fie minim

👉🏻Posibilitatea angajării de personal în școală și concediere cu acordul CA pentru profesori

👉🏻Pauze de masă

👉🏻Creșterea costului standard per elev la liceele vocaționale

👉🏻Integrarea elevilor cu CES în detrimentul celorlalți copii – copiii cu CES sau copiii violenți sunt integrați și nu sunt soluții pentru a păstra calitatea actului educațional în acele clase, cu atât mai mult cu cât se vor desființa școlile speciale și va fi un flux foarte mare de probleme

👉🏻Nu există conceptul de exmatriculare pentru cazuri foarte grave – forțează școala să caute soluții interne care nu sunt posibile mereu

👉🏻Dezvoltarea competențelor digitale ale profesorilor

👉🏻Școala să aibă pârghii să își aleagă profesorii pe baza unor calificative pentru profesori.

👉🏻Prea multe ore

👉🏻Evaluarea națională – de ce e examen la romana si matematica dacă eu dau la socio-uman? De ce nu sunt orientate spre ce își dorește copilul? Ar trebui sa fie mai generale evaluările naționale – nivel mediu.

Implicarea copilului în decizie de la cele mai fragede vârste

👉🏻Legislație nebuloasă cu privire la școlile necurriculare, este un vid legislativ.

👉🏻Școala nu îi încurajează pe tineri să se implice

👉🏻Burse – cuantum insuficient în prezent

marire nr ore de specialitate la vocational

👉🏻sistem hibrid -online și fizic pentru cei care câștigă concursuri internaționale sau burse de studiu să nu piardă școala

👉🏻adaptare a materiilor la bac în funcție de ce au studiat efectiv, mai ales la profil vocațional

👉🏻analiză dacă se permite în aceeași școală să coeziste profil vocațional cu altele

👉🏻reorganizare pe grupe, nu clase

👉🏻organizare pe module

👉🏻secție de pedagogie în facultăți

👉🏻mentoratul- motivare – de timp și financiară

👉🏻pregătirea cadrului didactic trebuie reformata total: să includă aspecte ca înțelegerea emoțiilor, atât ale profesorilor, cât și ale elevilor.

👉🏻 pentru școlile altfel legislația și procesul de acreditare este o mare nebuloasă. Instituțiile statului au mesaje contradictorii

👉🏻școala liberă, noncuriculară”.

One thought on “Senatorul USR Sălaj, Bob Marius Virgil, prezent la Cluj, la o dezbatere pe tema Educației

  1. cică materii mai puține dar USR presează să se introducă educație sexuală ani de sile de la clasele mici deja și in plus băgăm și istoria holocaustului materie nouă deși aveam la istorie lecție.

    in plus contradicții: sus cere curriculum simplificat, jos cere educație noncurriculară.

    iar aia cu profesorii să invețe emoțiile elevilor e BS, elevii invață in familie emoțiile, la școală se dă matematică, română, istorie etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *