Primăria Zalău oferă sprijin financiar copiilor cu părinţii în străinătate

 

🤝Primăria Municipiului Zalău, prin Direcția de Asistență Socială (DAS), acordă sprijin copiilor care au părinți plecați la muncă în străinătate și efectuează monitorizări periodice în acest sens, în baza Hotărârii de Guvern nr. 691 din 19 august 2015.

Pe baza criteriilor stabilite prin prezentul act normativ, Direcția de Asistență Socială urmărește starea fizică, emoțională și de sănătate a copilului, rezultatele și performanțele școlare ale acestuia, menținerea relației copilului cu părintele plecat la muncă în străinătate, modul de relaționare a minorului cu persoana în grija căruia a rămas, cât și modul în care sunt îngrijiți și educați. Totodată, iau măsuri în vederea prevenirii abandonului școlar și includerea copilului într-un grup cu comportamente de risc.

La momentul efectuării anchetei se întocmesc următoarele documente: raportul de evaluare, fișa de observație și fișa de identificarea riscurilor, pentru fiecare copil din familie.

În funcție de rezultatele raportului, inspectorii pot lua anumite măsuri, după cum urmează: ▫️dacă există suspiciuni de afectare a stării emoționale a copilului, inspectorii din cadrul DAS cer sprijinul consilierului școlar din unitatea de învățământ frecventată de copil; ▫️dacă se constată degradarea sănătății copilului, inspectorul DAS contactează medicul de familie și solicită sprijinul acestuia pentru verificări medicale; ▫️dacă se constată afilierea copilului la un grup de prieteni cu comportament infracțional, reprezentantul DAS cere sprijinul Directiei Generale de Asistentă Socială si Protecția Copilului, informează poliția și școala la care acesta este înscris; ▫️dacă reprezentantul DAS are suspiciuni că există situații de abuz, neglijare sau rele tratamente, acesta sesizează de îndată Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sălaj.

DAS Zalău monitorizează periodic, informează și consiliază copiii și părintele/reprezentantul legal, în funcție de nevoile identificate, cu privire la responsabilităţile ce revin persoanei în grija căreia se află copilul, facilitarea comunicării în familie, rezolvarea problemelor, prevenirea situațiilor de conflict, neadaptare sau neglijență în relația cu minorul.

❗️Părinții care pleacă la muncă în străinătate si au minori în întreținere sunt obligați să notifice DAS Zalău cu cel puțin 40 de zile înainte de a părăsi țara, conform prevederilor Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului. Această prevedere se aplică și în cazul în care ambii părinți hotărăsc să plece. Notificarea respectivă trebuie să cuprindă numele persoanei desemnate să se ocupe de întreținerea copilului pe perioada cât părinții sunt plecați.

Confirmarea persoanei în întreținerea căreia va rămâne copilul se efectuează de către instanța de tutelă. Inspectorii DAS Zalău asigură persoanei desemnate consiliere și informare cu privire la modul de creștere și dezvoltatre a copilului, întocmesc și eliberează raportul de evaluare privind situația familiei care are copilul/copiii în întreținere, precum și a persoanei în grija căreia rămâne copilul/copiii atunci când părinții pleacă la muncă în străinătate, în vederea delegării temporare a autorității părintești, conf. H.G. 691/19.08.2015.

➡️Începând cu anul școlar 2022-2023, Direcția de Asistență Socială Zalău, prin intermediul unităților școlare și preșcolare, a identificat un număr de 200 de copii cu părinți plecați la muncă în străinătate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *