Fost secretar de stat la Transporturi, Horațiu Cosma: CNAIR întârzie de doi ani rezolvarea problemei cu alunecarea de teren de la Nădășelu

 


Ministerul Transporturilor și CNAIR nu reușesc după aproape doi ani să rezolve problema alunecării de teren de la Nădășelu, pe Autostrada Transilvania, atenționează Horațiu Cosma, fost secretar de stat în mandatul Cătălin Drulă. În 2021, lotul Nădășelu – Mihăești – Zimbor (30 km) a fost inclus în PNRR și a devenit cel mai „avansat” șantier inclus în PNRR, dar, în ciuda mobilizării bune a UMB, termenul a fost prelungit până în 2025, deși în 2022 se discuta despre o posibilă inaugurare în decembrie 2023.

Dealurile Transilvaniei și indecizia CNAIR în a aproba modificarea proiectului tehnic pe care a solicitat-o constructorul (încă de acum un an) au dus la impasul pentru zonele critice de la Nădășelu și Topa Mică, spune Horațiu Cosma.

„Anul acesta ar trebui să circulăm pe Autostrada A3 Transilvania între Cluj și Zalău. Nu se va întâmpla acest lucru. Sorin Grindeanu nu a fost în stare de doi ani să rezolve blocajele de pe proiect. Din cauza lui, autostrada pusă în PNRR de USR nu va fi gata mai devreme de 2025”, afirmă Cosma.

Dincolo de timpul pierdut „pe mâna CNAIR”, care a avut nevoie de un an doar pentru a a-și da seama că trebuie să scoată din contract lucrările de la Nădășelu și Topa Mică, se mai pune și problema duratei procedurii de achiziție care trebuie să ia în calcul eventuale contestații.

Potrivit CNAIR, stadiul fizic pe lotul UMB Nădășelu – Zimbor este de aproximativ 55%. Scoaterea din contract a zonelor cu probleme de la Nădășelu și Topa Mică se va face pentru că valoarea lucrărillor nu paote fi acoperită din rezervele de implementare, prin act adițional fiind adăugate oricum 235 de milioane (1390.614 milioane lei fără TVA prin actul adițional nr.1 s-a majorat valoarea de contract cu 235.332.399.06 lei – rezerve de implementare pentru ajustare), potrivit raportului oficial CNAIR.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *