VIDEO| Mobilizare slabă a UMB pe loturile de autostradă din județul Sălaj
Șanse infime ca tronsonul de autostradă dintre Nădășel, în Cluj, și Zimbor, în Sălaj, să fie terminat anul viitor, consideră asociația care monitorizează proiectele de infrastructură mare din România, Pro Infrastructura.
”Discuția e mai complicată”, arată asociația cu referire la lotul Nădășel – Zimbor din Autostrada Transilvania. ”Pe lângă lipsa forței colosale a UMB, avem cele două viaducte de pe traseul nou care trebuie făcute de Ozaltin. Birocrația aferentă – exproprieri, revizuire acord de mediu -, termenul de proiectare – primăvară – și emiterea autorizației de construire, plus execuția propriu-zisă fac aproape imposibilă finalizarea traseului nou în 2025”.
Strict teoretic, viaductul ar putea fi terminat anul viitor, ”dar le va fi foarte greu”. ”Totuși nu mai încape și celălalt viaduct de la Topa Mică, așa că visul unei inaugurări în 2025 se oprește la sud de Topa, într-o teoretică descărcare provizorie”.
În schimb, pe cei 12 kilometri dintre Zimbor și Poarta Sălajului antreprenorul UMB este foarte slab mobilizat, fiind concentrat pe A7 Buzău-Focșani. ”Cele mai multe șanse sunt ca și în 2025 armata UMB să fie comasată tot pe A7. Greu de crezut în acest moment că vom avea suficienți muncitori pe A3”, consideră Pro Infrastructura. Vestea bună este că licitația aferentă nodului Românași este aproape rezolvată: se așteaptă semnarea contractului. ”Așa că nu ar fi impedimente pentru inaugurarea în 2025… dacă se vrea, dacă UMB mobilizează suficiente efective”.
”Cu prea mulți de dacă și cu parcă, probabil că aceste scenarii super-optimiste nu vor deveni realitate în 2025”, conchide asociația.
Cum arăta tronsonul în urmă cu câteva zile, în 10 octombrie: