Previziuni rutiere 2025: Tronsoanele de autostrăzi ce străbat Sălajul, șanse mici să fie finalizate

Pentru 2025 există șanse mari să ne apropiem pentru al doilea an consecutiv sau chiar să trecem pragul de 200 km de drumuri noi – autostrăzi și drumuri expres – în România, arată estimările asociației Pro Infrastructură.
“Va fi un an bun în infrastructura rutieră chiar dacă va fi unul rău cu instabilitate politică, buget de stat găunos și tăieri de investiții”, transmite API. În 2025, prima dată în istoria sa, România are 157 kilometri de autostradă și drum expres care cu siguranță vor fi dați în trafic. “În condiții normale, sunt șanse mari să ne apropiem pentru al doilea an consecutiv, ba chiar să trecem de borna 200 km”, spun cei de la API.
“Dacă toate planetele se vor alinia neverosimil la fel ca în 2024, scenariul super-optimist ne duce la 243 km și minunile la 280 km, cu antreprenori care să se autodepășească (din nou), să lucreze cu toată forța pe sute de milioane de euro fără să fie plătiți cu lunile, cu birocrație rezolvată rapid de stat și vreme foarte secetoasă minim jumătate de an”, transmite API.
ȘANSE 50/50 avem pe 25,31 km unde e nevoie de mobilizare serioasă, utilaje și oameni
UMB este pe cei 12,24 kilometri ai A3 Zimbor-Poarta Sălajului aflați în mare întârziere. Teoretic, pot fi deschiși cel mai devreme în septembrie, dacă stă dealul Zimbor și doar dacă antreprenorul mai găsește niște forță să trimită și aici.
La categoria MINUNI îi avem pe cei de la Erbașu de pe A3 Suplacu de Barcău-Chiribiș
Termenul de execuție pe cei 26,35 km este de 18 luni și încă nu au autorizație de construire. Un efort excepțional este posibil dar improbabil pe un sector cu multe necunoscute și complicații care a văzut prima lopată dată de Bechtel în urmă cu, atenție, 20 de ani și jumătate.
Starturi lucrări
Există și proiecte așteptate încă din 2024, dar aflate doar în pregătire până acum: A3 Suplacu de Barcău-Chiribiș
Adăugăm șantierele nou-nouțe în 2025: A3 Chiribiș-Biharia dacă se finalizează la timp disputele din instanță dintre Selina/Trameco și CNAIR.
Anul 2025 ar trebui să ne aducă și finalizarea lucrărilor la centura rutieră a Zalăului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *