Centura Zalăului – investiție care are mari șanse să fie finalizată în 2022
🔵 Zalău, singurul şantier din ţară unde chiar dacă este un constructor din China lucrează tot drumari şi utilaje din România. Compania din China a câştigat contractul având doar cinci ingineri angajaţi în România. Aceasta va fi singura lucrare de infrastructură de transport din România cu constructor din China (inclusiv o asociere care cuprinde şi o firmă din China) după ce, în primăvară, Guvernul a modificat legislaţia şi a interzis firmelor din China să mai participe la licitaţiile naţionale.
🔵 Şantierul Centurii municipiului Zalău, a ajuns în stadiu avansat de execuţie şi ar urma să fie deschisă circulaţiei cel mai târziu în primăvara anului 2023.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia drumului cu o lungime de aproape 6 kilometri a fost semnat în iulie 2020 cu ASOCIEREA SINOHYDRO CORPORATION LIMITED – SC GOOD PROOD S.R.L. pentru 185 de milioane de lei şi o garanţie de 7 ani.
🔵 Dacă totul decurge conform planului, în toamna lui 2022 se va putea circula pe centură, de la ieșirea din comuna Hereclean până pe Drumul European 81, spre Cluj-Napoca.
Ocolitoarea Zalău (etapa II) se desprinde din Drumul Naţional 1 F, înainte de intrarea în municipiu dinspre Cluj Napoca şi asigură legătura cu Drumul Judeţean 191 C (Zalău – Aghireş). Lucrarea cuprinde 5 viaducte, 2 poduri şi două intersecţii sens giratoriu. Terasamentele sunt executate de firma românească Montaj Modular şi ar putea fi terminate la primăvară.
🔵 Cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din judeţul Sălaj, va fi tunelul de la Meseş cuprins în lotul de Autostradă Poarta Sălajului – Zalău – Nuşfalău (41 km).Prima fază a a centurii (aproximativ 8 km) a început în anul 2007 și a fost recepționat în 2010. Cum utilitatea actualului tronson al centurii este limitată și zace așa de aproape 15 ani, odată cu finalizarea celui de-al doilea tronson traficul greu din oraș va dispărea, implicit și calitatea străzilor va fi alta.