Citadin, compania care modernizează municipiul Zalău. Raport de activitate pentru anul 2021

Citadin este compania care se ocupă de administrarea publică și privată în Zalău. Este compania care renovează, modernizează și repară „lucrurile” care nu sunt la locul lor. De la an la an, compania este tot mai bună și mai activă, iar rezultatele se vâd de la sine.

În cadrul Citadin Zalău funcționează cinci servicii prin care municipiul Zalău este adus la nivel.

Serviciul de administare a domeniului public și privat al municipiului Zalău

– administrare, întreținere și reparații străzi;

– administrarea, amenajarea și întreținerea spațiilor verzi, a mobilierului urban, fântânilor arteziene și decorative, statuilor și monumentelor aferente domeniului public și privat al municipiului Zalău, cu excepția celor aferente parcului Central, parcului Brădet și cimitirelor;

– gestionarea câinilor fără stăpân;

– administrarea, amenajarea și regularizarea cursurilor de apă.

 

Serviciul de salubrizare

– măturat, spălat, stropit și întreținere căi publice;

– curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț;

 

Serviciul de ecarisaj

– colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public și predarea acestora unităților de ecarisaj;

– colectarea, transportul şi neutralizarea deşeurilor animaliere provenite din gospodăriile populaţiei;

– cei interesați pot face adopții la sediul unității de pe Strada Fabricii, Nr.28, de la ora 8 la ora 14;

 

Serviciul de canalizare

– activitatea de evacuarea apelor pluviale şi de suprafaţă din intravilanul localităţii, inclusiv dreptul şi obligaţia de a administra şi de a exploata infrastructura tehnicoedilitară aferentă serviciilor

– activităţilor delegate, în aria administrativ-teritorialăa municipiului Zalau

 

Serviciul de coșerit

– societatea Citadin Zalău oferă serviciul de coșerit, ce constă în inspectarea și curățarea coșurilor de evacuare a fumului.

– lucrările de coșerit se execută de către personal calificat în domeniu, de luni până vineri, în intervalul orar 9:00-17:00.

– tarifele, fără TVA, pentru acest serviciu sunt următoarele:

– inspecția și curățarea coșului de fum de la instalația de încălzire cu înălțimea coșului

– inspecția și curățarea coșului de fum de la instalația de încălzire cu înălțimea coșului 8m – 13m: 72,40 lei/coș;

– inspecția și curățarea coșului de fum de la instalația de încălzire, cu înălțimea coșului >13m: 78,45 lei/coș.

– conform Ordinului 163/2007 privind normele generale de apărare împotriva incendiilor, art 85, alin 3 “ verificarea, repararea, izolarea termica și curățarea periodică a coșurilor de evacuare a fumului sunt obligatorii ”. “ neexecutarea verificării, reparării și curățării periodice, cel puțin o dată pe an, a coșurilor pentru evacuarea fumului, precum și nerealizarea elementelor de izolare termică a acestora” se sancționează conform HG, nr. 537 din 6 iunie 2007 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor la normele de prevenire și stingere a incendiilor.

– pentru contractarea serviciului de coșerit ne găsiți la sediul din Zalău, str. Simion Barnuțiu, nr. 4 sau la nr. de telefon: 0360/086600.

 

I. Secția Reparații străzi și canalizare

A executat lucrări în valoare de 9.845.556,93 lei după cum urmează:

1. Reparații prin plombări asfaltice în suprafață de 7.591,00 mp., în valoare de 754.516,05 lei pe străzile:

– B-dul Mihai Viteazul,

– str. Armoniei,

– str. T. Vladimirescu,

– str. Ghe. Lazăr,

– str. L. Kosuth,

– str. Unirii,

– str. Fabricii,

– str. Armoniei,

– str. Porolissum,

– str. Sf. Vineri,

– str. General Dragalina,

– str. I. Nechita,

– str. Păcii,

– str. I. Nichita intersecție cu str. V.Gelu la intersecție cu str. Simion Bărnuțiu, str. Lt. Col. Pretorian,

– str. V. Gelu,

– str. A. Barbulovici,

– str. Meteorologiei,

– str. Armatei,

– str. Crângului intersecție cu Toporașilor, B-dul M.Viteazul de la sediul primăriei, str. Pietriș (spate DAM)

– str. Merilor-lucrări de întreținere

– str. M. Ghorky , str. Dumbrava și str. Ana Ipătescu

– str. Gheorghe Lazăr- lucrări de întreținere

– str. 9 Mai, str. Kossuth, str. Ghe. Lazăr, B-dul. Mihai Viteazul- lucrări de întreținere

– str. Fabricii, str. T. Vladimirescu și str. Torentului- lucrări de întreținere

– str. Teofil Moldoveanu, Sărmas- lucrări de întreținere

– str Cetinei, str. Crângului nr. 20- lucrări de întreținere

– str. Industriei intersectie cu str. S-Barnuțiu- lucrări de întreținere

– str. G-ral Dragalina, bl D17-D23- lucrări pentru refacerea zonei dintre blocuri

– str. Meteorologiei și str. I. Coroianu

– str. General Dragalina – blocuri D9 – D11

– str. Cascadei- lucrări de întreținere

 

2. Reparații (carosabil , trotuar ,zid de sprijin, montat borduri) în suprafață de 11.600,90 mp în valoare de 2.174,156,31 lei . Lucrările au fost executate pe următoarele străzi:

– str. Andrei Șaguna

– str. Depozitelor

– str. Mihai Eminescu

– str. Gheorghe Pop de Basești

– str. Războieni

– str. Crângului

– B-dul Mihai Viteazul, zona Petunia sub pasarelă

– parcul ROTARY

– str. Salomon Jozsef

– Parcul Municipial Zalău

 

3. Reparații platforme carosabile și pietonale în cartiere în suprafață de 7,365.25 mp, în valoare de 1.055.911,95 lei . Lucrările au fost executate pe următoarele străzi:

– Cartier Dumbrava Nord (str. S. Bărnuțiu-str. G-ral Dragalina)

– Cartier Dumbrava (str. Torentului, zona PT17)

– Cartier Brădet (zona str. A. Iancu, str. Pictor Ioan Sima, str. Ghe. Doja)

– Zona Centrală (str. Crișan-T159)

 

4. Amenajări străzi împietruite prin reprofilare cu autogrederul și adăugare balast, piatra spartă și asfalt frezat în suprafață de 35.181,70 mp în valoare de 556.144,57 lei. Lucrările au fost executate pe următoarele străzi:

– str. Măgurice-lucrări de întreținere

– Stâna-lucrări de întreținere cu piatră

– str. Elena Pop-lucrări de întreținere

– str. V. Miții-lucrări de întreținere – reprofilare

– str. Szikszai Lajos- lucrări de întreținere

– str. Gării – str. Fabricii

– str. Armatei- lucrări de întreținere

– str. Războieni-lucrări de întreținere

– str. Tipografilor-lucrări de întreținere

– str. Dudului-pietruire

– str. Irișilor

– str. Viilor

 

5. Alte activități în valoare de 1.189.384,84 lei care se compun din:

– Decolmatări canalizări, rigole și guri de scurgere, ridicat capace și guri de scurgere, înlocuit capace, amenajat și reparat rigole, podețe, etc.

– Întreținerea lucrărilor de artă: vopsit borduri, vopsit balustrade, stâlpi, panouri;

– Întreținerea cursurilor de apă;

– Rezolvarea sesizărilor cetățenilor;

– Demolarea construcțiilor amenajate ilegal (puncte termice, cămine culturale, căsuțe lemn).

 

6. Reparații capitale și investiții în suprafață de 24.340,53 mp. și în valoare de 4.115.443,21 lei

– Reparații capitale – acoperire șanț str. Marin Sorescu, reprofilare tramă stradală și așternere piatră spartă împănată;

– Reparații capitale deviere canalizare pluvială pe str. Decebal și rețea de date pe str. Parcului;

– Reparații capitale strada Pârâului – covor asfaltic carosabil și rigolă prefabricată;

– Reparații capitale strada Digului;

– Reparații capitale strada Mihai Eminescu;

– Reparații capitale strada Petre Dulfu;

– Înființare drum tehnologic și platformă pentru obiectivele de investiții, Construire bazin didactic de înot și Construire bază sportivă de TIP I str. Făget, nr. 39;

– Reparații capitale trotuar calea Crișeni;

– Modernizare Strada Căprioarei;

– Modernizare Strada Stânei;

– Modernizare Strada Cerbului;

– Modernizare Strada Titulescu;

– Amenajare căi de acces carosabile și pietonale în zona străzii Gara Veche;

– Modernizare str. Cimpului;

– Reabilitare și modernizare strada Armatei;

– Zona Casnica – teren de joacă;

– Drumul Sării.

 

II. Secţia de salubrizare

A efectuat lucrări în valoare de 5.911.428,54 lei după cum urmează:

• În perioada în care condiţiile atmosferice permit efectuarea activității de salubrizare

– măturat mecanizat – în medie 190.000 mp zilnic;

– măturat manual – în medie 150.000 mp zilnic;

• Lucrări de deszăpezire în valoare de 1.835.235,81 lei.

• Lucrări de ecarisaj în valoare de 309.715,39 lei.

– activităţi de capturat câini sănătoşi, bolnavi, adunat cadavre de pe domeniul public şi expediat cadavre la so-cietatea DACORIM PROX SRL Satu Mare; de îngrijire câini (castrări, deparazitări, vaccinări, crotaliere); de întreţinere adăpost câini (dezinfectarea adăpostului).

• Alte lucrări de întreţinere a oraşului:

– întreţinerea zonelor verzi din oraş şi a văilor;

– golit coşuri de gunoi din oraş precum şi repararea şi schimbarea celor defecte;

– depozitarea gunoiului stradal –în medie 8 t zilnic.

 

III. Secţia de zone verzi

Lucrările efectuate pentru amenajarea zonelor verzi şi întreţinerea lor, în valoare de 7.683.000,00 lei, sunt următoarele:

– toaletat arbori și arbuşti: 8865 buc; doborât arbori: 718 buc; cosit gazon: 5.244.300 mp; tuns gard viu: 429.625 mp; plantat gard viu: 75 m; plantat arbori şi arbuşti: 308 buc; semănat gazon: 9975 mp; plantat rulouri gazon 475 mp; plantat flori: 240.723 buc; plantat bulbi lalele: 27.475 buc; amenajat oraşul copiilor, reamenajat sensuri giratorii; întreţinut fântâni arteziene (reparat fântana Unicarm şi Parc Central, Str. S. Oros, Scala); întreinut statui şi monumente (de două ori pe lună); îngropat, dezgropat, tăiat, săpat trandafiri: 2.283 buc; întreţinerea rabatelor de flori anuale şi bienale, ghivecelor ornamentale şi jardinierelor: 11.524,5 mp; defrişat suprafeţe de arbuşti: 7400 mp; montat mobilier urban (gărduleţe, stâlpişori protecţie); montat bănci noi – 110 buc; reparat şi întreţinut bănci; iginenizat (văruit , tăiăt lăstari lacomi) arbori şi arbuşti; igienizarea zonelor verzi (adunat mizerie, adunat iarba, greblat frunze); întreţinerea mobilierului urban (băncile de pe platou şi oraş), sesizări cetăţeneşti; întreţinut cimitire; curăţat văi (Meseş, Pietriş, Sărmaş), reparat şi întreţinut locuri de joacă pentru copii: Parc Pădure Brădet şi Parc Central, pus drapele pe 210 stălpi. Reparații capitale și investiții: Parc Municipal, Parc Rotary, Parc T159.

 

IV. Iluminat public

În anul 2021 serviciul de iluminat public a avut un buget în valoare de 740.462,35 lei din care: s-au realizat investiţii în valoare de 30.462,35 lei (partea SC CITADIN ZALAU SRL este în valoare de 12.378,05 lei) şi exploatare şi întreţinere + iluminat festiv în valoare de 710.000 lei (partea SC CITADIN ZALAU SRL este în valoare de 228.508,93 lei pentru exploatare şi întreţinere și 169.582,19 lei pentru iluminat festiv). Sumele conțin TVA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *