Deputatul Florian Neaga a obținut angajamentul că șoseaua de centură a Zalăului va fi gata în scurt timp de la ambasadorul Chinei în România
Problema legată de corecțiile financiare la contract nu vor mai ține în loc constructorul, l-a asigurat ambasadorul Chinei pe Florian Neaga.
Medicul deputat Florian Neaga a avut la începutul acestei săptămâni o întâlnire cu ambasadorul Chinei în România, pe care l-a interpelat în legătură cu lucrările executate de firma chineză Sinohydro la tronsonul al doilea al centurii Zalăului, în lungime de 5,5 kilometri, care ar fi trebuit finalizate anul trecut.
Florian Neaga a obținut angajamentul ferm al ambasadorului Chinei că alunecările de teren care au ridicat probleme în șantier și chestiunea ajustărilor financiare la contract nu vor mai ține în loc constructorul.
Începute în septembrie 2020, lucrările au progresat promițător la început, dar au încetinit considerabil pe măsură ce termenul de finalizare stabilit pentru martie 2023 se apropia. Corecțiile financiare la contract din cauza scumpirilor din acea perioadă au fost invocate atunci drept cauză.
”Finalizarea cât mai curând a centurii va însemna nu doar preluarea traficului greu, ci, foarte important, va reprezenta și o gură de oxigen din punct de vedere economic pentru Zalău. Pentru că unde este infrastructură sunt impulsionate construcțiile, investitorii au teren propice și unde se fac investiții prosperă și populația. Autostrada va trece și ea prin imediata apropiere a centurii, așa că perspectiva este foarte bună pe termen lung pentru Zalău”, spune Florian Neaga.
Ideea rezilierii contractului ar fi fost păguboasă pentru Zalău
În vara anului trecut, când se vehicula inclusiv ideea rezilierii contractului din cauza întârzierilor, Sorin Grindeanu, ministru al Transporturilor, a făcut o vizită pe șantier, însoțit de Florian Neaga, într-un efort de a găsi cea mai bună soluție pentru continuarea lucrărilor și finalizarea lor. Grindeanu explica atunci că blocajul se datora neînțelegerilor cu firma românească aflată în asociere cu constructorul chinez Sinohydro privind actualizarea preţurilor contractului conform Ordonanţei 64 din mai 2022.
Concluzia a fost că rezilierea contractului ar fi însemnat ca Zalăul să aștepte ani buni până la reluarea lucrărilor și terminarea lor cu un alt constructor. Iar centura este o urgență pentru orașul nostru. Cu atât mai mult cu cât, pe lângă degrevarea orașului de traficul greu, așa cum spune medicul deputat Florian Neaga, pe traseul centurii, după ce aceasta va fi gata, se vor dezvolta activități economice importante pentru Zalău.
Un traseu greu de realizat, dar foarte util și spectaculos
Lucrările pe tronsonul de 5,5 kilometri, care leagă primul tronson al centurii Zalăului, la Aghireș, cu drumul E81, la urcare pe Meseș, sunt complexe și dificile. Includ nu mai puțin de cinci viaducte și două poduri. Traseul va fi nu doar foarte util, ci și spectaculos prin frumusețea peisajului.
”Partea bună este că cele cinci viaducte și cele două poduri sunt finalizate și mai trebuie făcut doar drumul propriu-zis, progresul în șantier fiind estimat la aproape 60 la sută”, spune deputatul Florian Neaga.