Firma Just Media SRL îți instalează panourile fotovoltaice prin Programul Casa Verde 2024
În luna septembrie va debuta Programul ”Casa Verde”. Vă prezentăm toți pașii ce trebuie urmați și respectați de către persoanele fizice care vor să își instaleze panouri fotovoltaice pe locuințe cu finanțare de la stat.
Just-Media SRL – cea mai serioasă echipă în montarea panourilor fotovoltaice
Care sunt condițiile de înscriere în programul Casa Verde 2024
Pentru a beneficia de finanțarea nerambursabilă a panourilor fotovoltaice prin programul Casa Verde Fotovoltaice 2024, prosumatorul beneficiar trebuie să îndeplinească mai multe condiții.
În primul rând, beneficiarul finanțării nerambursabile a panourilor fotovoltaice trebuie să fie o persoană fizică domiciliată în România.
Pentru a se putea înscrie la Casa Verde Fotovoltaice 2024, beneficiarul trebuie să aibă achitate la zi datoriile la bugetul de stat.
Panourile fotovoltaice pot fi instalate doar la adresa din buletin a beneficiarului.
Panourile fotovoltaice de producere a energiei electrice pot fi instalate doar pe casă sau terenul pe care beneficiarul este proprietar. Acesta trebuie să fie proprietar permanent, nu provizoriu, conform extrasului de carte funciară.
O altă condiție importantă: casă unde vor fi instalate panourile fotovoltaice trebuie să aibă destinație exclusivă de locuință și nu de activități economice.
În plus, casa sau terenul pe care vor fi instalate panourile finanțate prin programul Casa Verde Fotovoltaice 2024 nu trebuie să fie închiriate sau cedate spre folosință unei firme.
Ce acte trebuie să conțină dosarul de înscriere
Înscrierea în Casa Verde Fotovoltaice 2024 se poate face doar după ce AFM va deschide sesiunea de încărcare a documentelor în aplicație.
Sunt necesare aceleași documente ca și anul trecut: actul de identitate, certificatele fiscale, atât de la serviciile de impozite și taxe locale, cât și de la bugetul consolidat, din care să rezulte că persoana fizică nu are datorii, plus extrasul de carte funciară.
Până ce va fi deschisă sesiunea de înscriere în program de către AFM, solicitanții pot să pregătească toate actele necesare finanțării panourilor fotovoltaice. Actele trebuie neapărat să fie în perioada de valabilitate în momentul încărcării lor în aplicație.
Iată care sunt pașii pentru înscriere în program.
1. Pregătirea actelor în format digital pentru înscriere în program. Toate actele necesare trebuie scanate și salvate în format PDF pe calculatorul beneficiarului.
2. Pregătirea datelor de identificare a beneficiarului de finanțare fotovoltaice. Datele de identitate (serie și număr buletin, nume, prenume, dată naștere, CNP, valabilitate, etc) se scriu într-un Notepad sau un document Word pentru a putea fi luate copy/paste la completarea formularelor.
3. Adresa de e-mail pentru crearea contului și comunicarea cu Administrația Fondului pentru Mediu. Beneficiarul trebuie să aibă o adresa de e-mail validă. Se poate depunde un singur proiect de pe o adresa de e-mail.
4. Crearea contului AFM pe platforma online specifică. Trebuie creat din timp un cont pe platforma AFM la adresa următoare: https://inscrierionline.afm.ro/
Până pe data de 9 octombrie, după ce se vor finaliza înscrierile, persoanele fizice pot alege instalatorii din lista publicată de Administraţia Fondului pentru Mediu.
Pentru sesiunea din acest an a programului, Administrația Fondului pentru Mediu estimează că vor fi 67.000 de noi beneficiari ai programului “Casa Verde Fotovoltaice”.
Anul acesta nu vor mai fi trei zile de înscriere pentru fiecare regiune. Înscrierile se vor face într-o singură zi pentru fiecare regiune.
Sistemul fotovoltaic pentru care se poate acorda finanţare trebuie să aibă capacitate de minimum trei kilowaţi.
Bugetul alocat pentru Programul “Casa Verde Fotovoltaice 2024” se ridică la suma de două miliarde de lei.