Giganții industriali mobilizează elevii din Zalău
Michelin, Tenaris și Universal s-au numărat printre principalele companii protagoniste ale Festivalului Tinerilor.
La evenimentul Festivalul Tinerilor, din curtea Consiliului Județean (CJ) Sălaj s-au implicat ca parteneri TenarisSilcotub, Michelin România, Universal CO, Silvania Gourmet, Aquarel. Printre instituții s-au numărat Muzeul Județean de Istorie și Artă, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Țara Silvaniei, Crucea Roșie, EduBiz, Centrul de Cultură și Artă Sălaj.
Ochelari de realitate virtuală, jocuri și concursuri pe echipe, ateliere de comunicare susținute de Mihaela Tatu, mișcare în aer liber au fost activitățile derulate. Pe scenă a avut loc un concert susținut de tineri talentați. Au participat tineri de la toate liceele din Zalău.
Evenimente de carieră în cascadă
În prealabil în oraș s-a desfășurat “Marșul carierei”. Opt unități de învățământ liceal din municipiu și-au prezentat oferta educațională. Evenimentul a fost organizat de către Centrul Județean de Resurse și de Asistență Educațională Sălaj, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Sălaj.
“Cererile pieței actuale se rezumă simplu la a ști să faci în orice domeniu. Alegeți după cum simțiți, plecați de la ideea că acolo unde vă este vocația vă este și sufletul, alegeți meseria care vi se potrivește cel mai bine, a transmis președintele CJ, Dinu Iancu-Sălăjanu. Târgul ofertei educaţionale „Paşi în carieră” a fost însoțit de programul de consiliere „Profesioniștii viitorului”, cu sprijinul TenarisSilcotub şi CJ Sălaj.
Învățământul dual, alternativă de la prefectură
Prin acest program, elevii de gimnaziu din Sălaj pot alege în cunoştinţă de cauză, în funcţie de abilităţile, aptitudinile şi interesele lor, drumul de urmat în viaţă. Acesta începe cu alegerea profilului şi specializării din cadrul liceelor, colegiilor sau școlilor profesionale din Sălaj.