În 2023 sălăjenii vor circula pe Autostradă de la Nușfalău la Zimbor
Asociația Pro Infrastructură a publicat o listă cu cele mai importante drumuri din România aflate în stadiu avansat de execuție. Asociația precizează că nu sunt enumerate cele aflate în pregătire, licitație sau abia contractate.
Potrivit Asociației, șanse MAXIME de deschidere sunt pe DEx12 Craiova-Pitești Tronsonul 2 (Balș Vest-Slatina Est), 39,85 kilometri, primii de drum expres veritabil din țara noastră, în primăvară, cel târziu iunie, și pe A1 Sibiu-Pitești Secțiunea 1 (Sibiu-Boița), 13,17 km, undeva spre final de an, înainte de termenul contractual (aprilie 2023).
Șanse BUNE de inaugurare, în decembrie, sunt la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, însă doar conexiunea de sud (Măcin), cea de nord (Jijila) rămânând pentru 2023.
Șanse 50/50 sunt pe A0 Sud (Autostrada de Centură București), lotul 2, parțial, aproximativ 10 km între nodurile cu DN5 și DN6, în decembrie, dacă antreprenorii și CNAIR reușesc să se pună de acord și să se mobilizeze corespunzător.
Șanse (FOARTE) MICI de inaugurare avem pe DEx12 Craiova-Pitești Tronsonul 1 (Craiova-Balș Vest), 17,7 km, acolo unde constructorul încă nu reușește să accelereze ritmul și riscă să iasă din termenul contractual.
Mai avem și trei proiecte pe DNCB (centura veche a Capitalei), unde pasajul de la Domnești poate fi deschis la finalul verii/în toamnă și în decembrie nodurile rutiere Berceni și Oltenița.
”În 2022 trebuie ca antreprenorii și CNAIR să se mobilizeze exemplar pe proiectele mature în execuție pentru a crea premisele ca 2023 să fie un an record, cu deschideri posibile pe A3 Nădășelu-Zimbor (30,06 km), Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,55 km), A0 Sud toate cele 3 loturi (51,20 km), poate ceva pe A0 Nord, DEx12 Slatina-Colonești (31,75 km) și Craiova-Balș dacă se amână pentru anul viitor, dar și A3 Chețani-Câmpia Turzii (15,7 km, dacă se va contracta în 2022)”, mai menționează Asociația, în postarea sa.