Lucian Bode a prezidat ședința în care a fost audiat ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu

Sorin Mihai Grindeanu, propus pentru preluarea portofoliului la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, a primit, luni, aviz favorabil din partea Comisiilor pentru transporturi şi infrastructură ale Senatului şi Camerei Deputaţilor.

Ședința a fost prezidată de deputatul Lucian Bode, președintele Comisiei pentru transporturi din Camera Deputaților.

Au votat pentru un aviz favorabil 20 de deputaţi şi senatori, iar 16 s-au împotrivit.

Sorin Grindeanu a declarat, în cadrul audierilor, că, în cei trei ani ai săi de mandat la Transporturi, au fost semnate contracte de peste zece miliarde de euro din fonduri europene, „ceea ce reprezintă un record”.

Potrivit acestuia, la finalul anului 2023, când s-a încheiat exerciţiul bugetar european precedent, Ministerul Transporturilor a cheltuit toate cele 4,5 miliarde de euro alocate, pe programul operaţional infrastructură mare, fiind pentru prima dată de la aderarea României la UE când s-a reuşit o absorbţie 100% la fondurile europene. „Am beneficiat şi de o suplimentare de vreo 600-700 de milioane de euro, pe care de asemenea am reuşit să-i cheltuim, din POIM, de pe alte axe de finanţare”, a explicat Grindeanu.

Ministrul desemnat a precizat că există o probabilitate destul de mare ca, până la finalul anului 2028, să fie daţi în circulaţie anual, în medie, peste 200 km de autostradă şi drum expres. El şi-a propus ca în 2025 să fie daţi în circulaţie între 200 şi 300 kilometri de autostradă şi drum expres, pe diferite tronsoane.

„Beneficiem de o finanţare europeană şi e important ca Dunărea să devină navigabilă”, a mai afirmat Grindeanu. El a susţinut că ministerul are ca prioritate, în următorii patru ani, construirea unui nou terminal la Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Bucureşti şi, de asemenea, cumpărarea de către România a portului Giurgiuleşti de la Dunăre.

În context, Grindeanu a atras atenţia asupra uneia dintre problemele pe care România le va avea în viitor privind materiile prime şi materialele de construcţii utilizate în infrastructură, rutieră şi feroviară, invitând factorii abilitaţi să sprijine dezvoltarea acestei industrii în România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *