Michelin a finalizat investiția de 1,13 mil. euro în centrala fotovoltaică a uzinei din Zalău
Producătorul de anvelope Michelin România a anunțat finalizarea proiectului „Centrală fotovoltaică pentru consum propriu”, prin care a instalat 1.769 de panouri solare la uzina de la Zalău.
Conform Michelin, proiectul a fost accesat prin grantul acordat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin mecanismul financiar SEE și Norvegian 2014-2021, în cadrul „Programului de Energie din România”. Grantul finanțat este în valoare de 506.397 de euro și reprezintă 45% din cheltuielile necesare proiectului de generare energie pentru consumul propriu, valoarea totală a proiectului fiind 1.125.327 de euro.
„Ne bucurăm ca am reușit să finalizăm acest proiect în Zalău și să fim mai aproape de a îndeplini un obiectiv major pentru companie, acela de a reduce emisiile de carbon de la toate instalațiile sale de producție cu 50% până în 2030, comparativ cu 2010. Vom continua să contribuim la misiunea grupului Michelin pentru un viitor sustenabil, scopul final fiind ca până în 2050 să atingem neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon” a declarat Laurentiu Pavăl, Engineering Manager Michelin Zalău Anvelope, cel care a coordonat proiectul.
Proiectul a constat în dezvoltarea unui parc fotovoltaic cu o putere instalată de 0.99 MW, în 1.824 de module cu capacitatea de 545 Wp amplasate pe acoperișul unei construcții din uzina Michelin Zalău Anvelope. Producția anuală este estimată la 1.041 MWh pe an. Conform estimărilor, proiectul va permite o reducere a emisiilor de carbon de 318 tone pe an.
Obiectivul proiectului este producția de electricitate pentru consumul propriu pentru punctul de lucru Michelin Anvelope-ZAL, parte din Michelin România S.A., pentru valorizarea surselor de energie regenerabile prin producția de energie verde și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.
Grupul Michelin și-a început activitatea în România în august 2001. În prezent, compania are în România peste 4.500 de angajați, trei fabrici – două la Zalău și una la Florești, o rețea comercială și un centru de servicii partajate. Începând din 2018 Bucureștiul a devenit centru de coordonare a regiunii Europa Centrală și Asia Centrală (30 țări).