Povestea autostrăzii Transilvania. Lucian Bode: Am avut 3 obiective majore ca ministru al Transporturilor

Lucian Bode a vorbit într-un interviu pentru Prima TV despre situația autostrăzii Transilvania. Acesta a rememorat modul în care arăta autostrada atunci când a preluat funcția de ministru al Transporturilor și Infrastructurii.

„Pe 4 noiembrie s-au făcut 4 ani de când am preluat acel portofoliu. În momentul în care am preluat conducerea acelui minister am avut și șansa să vin din poziția de președinte al comisiei de transporturi din Camera Deputaților unde, timp de 3 ani de zile am interacționat cu toți miniștrii de transporturi dinainte de a ajunge eu să ocup acest portofoliu. Am avut această șansă, trebuie să spun și să recunosc, de a intra oarecum în cunoștință de cauză în acest mandat.

Am avut 3 obiective majore și nu doar legate de autotrada Transilvania, de infrastructură în general, fie că vorbim de infrastructură de transport rutier, feroviar, aerian sau naval. În primul rând, să mențin șantierele deschise, pentru că anul 2020 a fost anul pandemiei.

În al doilea rând m-am preocupat să semnez noi contracte de execuție pentru că erau două loturi din cele zece, între Târgu Mureș și Borș – doar două loturi erau în execuție. Opt erau în diferite stadii. Mă refer strict la autostrada Transilvania. Preocuparea mea a fost să scot la licitație și să semnez contracte pentru cât mai multe loturi.

În al treilea rând, să asigur finanțare. În mandatul meu s-a scris PNRR și am fost preocupat să asigur finanțare prin PNRR și pentru autostrada Transilvania”, a spus Lucian Bode.

Bode: PIB-ul Sălăjului va crește datorită Autostrăzii Transilvania, proiect deblocat de PNL

Primii kilometri de autostrada inaugurați în județul Sălaj în luna septembrie au marcat numărul simbolic de 1000 km de drum de mare viteză în România. Deși în anul 2020, anul pandemiei, multe investiții s-au amânat, Autostrada Transilvaniei a fost unul dintre proiectele care a fost deblocat de ministrul Transporturilor de la acea vreme, Lucian Bode.

Într-un interviu recent, secretarul general al PNL, Lucian Bode, explică faptul că atunci când acesta a preluat portofoliul de la Transporturi, acum 4 ani, pe 4 noiembrie 2019, se lucra efectiv numai pe 2 tronsoane, Iernut-Chețani si Borş-Biharia, inaugurate în anul 2020. Celelalte tronsoane nu aveau nicio procedură demarată. Într-un an de mandat, Lucian Bode spune că a reușit să deblocheze cea mai mare parte a Autostrăzii Transilvania, iar rezultatele au început să se vadă.

În același interviu, Lucian Bode spune că este meritul PNL pentru marile proiecte de infrastructură demarate în 2020: autostrăzile A1, A7 și A8.

Conform unei analize făcute de Romanian Economic Monitor, PIB-ul pe cap de locuitor este cu 25% mai mare în județele care au cel puțin un tronson de autostradă față de județele fără autostradă. Odată cu deschiderea acestor noi porțiuni de drum, județul Sălaj beneficiază de un avantaj logistic, facilitând accesul întreprinzătorilor locali la piețele naționale și internaționale.

Așadar, prin îmbunătățirea conexiunilor regionale și prin crearea unui coridor de transport eficient, Autostrada Transilvania devine coloana vertebrală a dezvoltării pentru întreaga zonă pe toate domeniile: creștere economică, investiții și mai multe locuri de muncă bine plătite.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *