S-a reluat licitația pentru tronsonul de autostradă Nușfalău-Poarta Sălajului
, Curtea de Apel București a respins vineri, apelul Strabag (Austria) la decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor din iulie prin care a fost admisă o plângere a italienilor de la Astaldi privind candidatura Strabag la licitația pentru lotul Nușfalău – Poarta Sălajului, un lot de 41 kilometri care include tunelul Meseș (3 kilometri), scrie Economedia. Prin decizia instanței, Strabag ar putea rămâne în afara licitației de 4,4 miliarde lei pe care CNAIR a început-o încă din 2020.
Soluția pe scurt: „Respinge exceptia inadmisibilitătii plângerii ca neîntemeiată. Admite exceptia rămânerii fără obiect a cererii de suspendare a procedurii de atribuire si respinge această cerere ca rămasă fără obiect. Respinge plângerea ca nefondată. Definitivă. Pronuntată azi 05.08.2022 prin punerea solutiei la dispozitia părtilor prin mijlocirea grefei instantei. Document: Hotarâre 05.08.2022”.
Șase constructori, în cursa pentru contractul de 4,4 miliarde de lei
La sfârșitul lunii mai, după un an și jumătate de la lansarea licitației, CNAIR a reușit să desemneze șase constructori care au rămas în cursa pentru contractul de 4,4 miliarde lei, dar Astaldi a contestat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) candidatura Strabag, constructor unde oligarhul rus Oleg Deripaska a avut acțiuni, la care a renunțat în primăvară. CNSC a admis parțial contestația italienilor de la Astaldi.
Cei șase constructori care au rămas în cursa pentru lotul de Autostradă Poarta Sălajului – Nușfalău, secțiune a Autostrăzii Transilvania care include și Tunelul din Pasul Meseș sunt Mapa-Cengiz, Strabag-Acciona, Pizzarotti, Astaldi, Tefken (Turcia) și REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ (Turcia).
Câștigătorul acestui contract va avea la dispoziție maxim 12 luni pentru proiectare și de 36 luni pentru execuția lucrărilor.
Ce lucrări vor avea loc?
Pe sectorul de autostradă licitat, urmează să fie construite:
– Tunelul Meseș (cu două galerii ) în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens
– 65 de viaducte, poduri și pasaje.
Valoarea estimată a contractului este de 3,926 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin fonduri europene nerambursabile (POT).