Teodor Bălăjel anunță că pe bulevard vom circula impecabil pe toată lungimea lui

Detaliile planului amplu început de Primăria Zalău pentru crearea de noi rute modernizate prin care crește capacitatea de circulație în tot Zalăul.

Viceprimarul Teodor Bălăjel anunță vestea bună că bulevardul Mihai Viteazul va avea un carosabil impecabil din centrul orașului până la ieșirea spre Panic, la Inspectoratul de Jandarmi, și că pe toată lungimea vor fi câte două benzi pe sens.

Guvernul a aprobat o finanțare de 38 de milioane de lei pentru aceasta și lucrările vor începe cu tronsonul cuprins între Scala și centrul orașului.

”Ne-am pregătit exemplar să putem începe modernizarea carosabilului pe bulevardul Mihai Viteazul pe tronsonul Scala – Centru, inclusiv parcarea mare dintre Galeriile Meseș și Perla. Dar și modernizarea tronsonului de bulevard de la gară, mai exact de la intersecția cu strada Lupului, până la sensul giratoriu din care se face intrarea pe centură, prin lărgirea bulevardului la patru benzi – două benzi pe sens. Și tronsonul de la sensul giratoriu până la Inspectoratul de Jandarmi va fi, de asemenea, modernizat.

Avem aprobate cererile de finanțare de la Guvern prin programul Anghel Saligny, în valoare de 38 de milioane de lei, pentru cele trei tronsoane de bulevard. Am trimis răspunsurile la cererile Ministerului Dezvoltării pentru anumite clarificări și așteptăm să fim chemați să semnăm contractul de finanțare.

Între timp, ca să nu mai întârziem după ce vin banii și să dăm imediat după aceea ordin de începere a lucrărilor, am organizat deja licitații și au fost desemnate firmele care vor executa lucrările pe tronsonul Scala – Centru și pe tronsonul de la gară până la sensul giratoriu. Am supus și aprobării Consiliul Local, la mijlocul lunii trecute, cofinanțarea din partea Municipiului Zalău la proiectul modernizării celor trei tronsoane ale bulevardului. Primăria Zalău este așadar gata de start când vor veni banii din programul guvernamental. Sperăm să avem semnat contractul de finanțare chiar luna aceasta.

Scopul este să mărim capacitatea bulevardului pentru o circulație în condiții foarte bune”, spune Teodor Bălăjel.

Rutele modernizate pentru legături rapide în tot Zalăul

Viceprimarul Teodor Bălăjel a detaliat și punctele-cheie ale planului amplu început în urmă cu trei ani pentru a mări capacitatea de circulație în tot Zalăul și de a diversifica rutele, pentru ca bulevardul să nu mai fie atât de încărcat din lipsa rutelor alternative, și pentru legături eficiente din zona centrală la cele trei tronsoane ale centurii orașului.

”Orașul se dezvoltă și am abordat lucrurile anticipativ. Am început să lucrăm la deschiderea de noi legături între centrul orașului și arterele mari de mobilitate – mă refer aici la tronsoanele șoselei ocolitoare și, mai departe, spre viitoarea autostradă. Dar lucrăm și la crearea de noi legături între cartiere.

O rută modernizată pentru circulație fluentă până la tronsonul de centură care este finalizat va fi pe strada Andrei Mureșanu, prin George Coșbuc și Războieni.

Altă rută modernizată, paralelă cu bulevardul, coridor de mobilitate cu finanțare europeană, începe de la centură, cu strada Valea Miții, va continua cu strada Simion Bărnuțiu, cu strada Maxim Gorki, cu strada Cloșca, cu strada Nicolae Titulescu, prin strada Coșbuc și cu strada Parcului, unde ajungem în Centru, la Primărie, în strada 22 Decembrie și pe Gheorghe Doja, apoi pe strada Eminescu până pe strada Vânătorilor.

În sud, unde se construiește acum noul tronson al centurii, vom avea o legătură modernizată de pe strada Vânătorilor, prin Freziilor, Morii și ieșire în strada 22 Decembrie, fosta Crasnei.

Un alt culoar de mobilitate modernizat cu bani europeni, de cealaltă parte a bulevardului, va fi de la intrarea în Zalău dinspre Cluj pe Corneliu Coposu, fosta Republicii, continuând cu strada Kossuth, cu Andrei Șaguna, Gheorghe Lazăr, Tudor Vladimirescu până la blocul Dalia și apoi cu strada Fabricii până la gară prin strada Industriilor și legătură la cel de-al treilea tronson al centurii Zalăului, proiect cunoscut ca Centura Zalău Nord, ce va lega centura deja existentă – trece prin zona unde se va dezvolta parcul industrial – spre intersecția unde se ramifică rutele spre Jibou, Cehu Silvaniei și Crișeni.

O legătură nouă vom face între cartierul Meseș, peste deal, până în cartierul Sărmaș.

Este un plan cu viziune pe care l-am început pentru un oraș conectat în mod practic la arterele mari și între cartiere. Pentru un trafic eficient, cu suficiente artere principale și secundare modernizate pentru o circulație fluidă și conforabilă”, transmite viceprimarul Teodor Bălăjel. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *