USR: Cu Grindeanu ministru al Transporturilor marile orașe nu scapă de traficul greu cu ajutorul șoselelor de centură
Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, îl critică dur pe ministrul Sorin Grindeanu pentru întârzierea lucrărilor la centurile municipiilor din țară pe care oamenii le așteaptă de ani de zile și nu vor fi finalizate la timp.
Recent, Sorin Grindeanu a fost în prima vizită pe centura Zalău în 2 ani de mandat și a anunțat că lucrările s-ar putea termina abia vara viitoare, cu peste un an de întârziere. Contractul de proiectare și execuție pentru centura Zalău de 5,5 km a fost semnat cu o companie chineză în 2020 în mandatul lui Lucian Bode. Lucrările au început în martie 2021 în mandatul lui Cătălin Drulă și ar fi trebuit să fie gata în 2 ani. Termenul a trecut, însă centura e gata doar pe jumătate.
Centura Zalău este doar un exemplu, dar situația este similară și pe alte proiecte de infrastructură din țară:
Pe centurile București (DNCB și A0) e haos complet, lucrări reziliate, șantiere blocate sau mega-întârziate, licitații vechi de 4 ani încă nefinalizate.
Centura Timișoara Sud: începută prost de Grindeanu în 2017 când era premier (o bandă pe sens, intersecții periculoase la nivel), a fost reziliată de Grindeanu anul trecut și este departe de finalizare.
Centura Târgu Jiu: începută de 10 ani, cu o reziliere la activ, lucrările reluate în 2021 în mandatul lui Cătălin Drulă ar fi trebuit să fie gata în august 2022, dar sunt departe de finalizare, la aproximativ 70% stadiu fizic.
Centura Bârlad: lucrări începute în vara lui 2020 trebuiau să fie gata în vara lui 2022, dar sunt de departe de finalizare azi, tot la vreo 70% stadiu fizic.
Centura Galați (importantă pentru tranzitul mărfurilor dinspre Ucraina): are contract semnat în 2020, dar încă nu au început lucrările.
Centura Craiova Sud: contract semnat in ianuarie 2022, trebuia să dureze 15 luni, a trecut termenul, însă proiectul e abia la 15-20% stadiu în teren.
”Sorin Grindeanu are obligația să rezolve blocajele administrative care țin direct de stat (exproprieri, avize, acord de mediu, relocări de utilități), dar și să cheme la raport constructorii care pierd timpul. Trebuie să existe implicare și monitorizare constantă pentru finalizarea lucrărilor din partea Ministerului Transporturilor.
Marile orașe din România vor să respire aer curat, vor să scape de traficul greu, de ambuteiaje interminabile și de poluarea cruntă. Și pentru asta au nevoie ”ieri” de centuri moderne, rapide și sigure. Sorin Grindeanu le refuză de 2 ani acest drept fundamental la o viață mai bună”, spune Horațiu Cosma, fost secretar de stat USR în Ministerul Transporturilor.