Veste bună! Makyol va construi lotul de autostradă cu tunelul Meseș

Constructorul WeBuild (Italia) și-a retras contestația de la Curtea de Apel București pentru lotul Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău, ,,lotul cu tunelul Meseș” al Autostrăzii A 3 Transilvania, cel mai mare contract al CNAIR de până acum.

Vineri, 10 mai, la CAB a fost termenul pentru contestația împotriva deciziei CNSC favorabilă Makyol (Turcia), dar Instanța a luat act de retragerea constructorului din Italia și a dispus plata a 6000 de lei, cheltuieli de judecată. După mai multe amânări, CNAIR ar putea desemna câștigătorul până la sfârșitul lunii, 31 mai fiind termenul estimat comunicat în SEAP. Evaluarea tehnică s-a finalizat încă din 23 ianuarie 2024.

Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu tunel de 3 kilometri la Meseș a fost lansată în urmă cu mai bine de un an, pe 10 februarie 2023, iar în august au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen (Ozaltin a depus singura ofertă pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB). Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa (în asociere cu Cengiz) a început lucrările pregătitoare la Boița pe lotul 2 Boița –Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești. Makyol este al doilea constructor din România după UMB după numărul kilometrilor de autostradă contractați (68 km. A13 Sibiu – Făgăraș), iar WeBuild începe lotul de 37 km dintre Tigveni și Cornetu pe A1 Sibiu – Pitești cu termen de 45 luni.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *