Viceprimar Teodor Bălăjel: „Am decis și am luat măsuri să protejăm străzile din Zalău de stricăciuni”

Problema stricăciunilor pe străzile din Zalău este ca un cuțit care a ajuns la os. Proiectul Companiei de Apă pentru lucrări la rețelele subterane a creat prea mare disconfort pentru cetățeni și încurcă prea mult proiectele Primăriei pentru modernizarea orașului.

Așa că viceprimarul Zalăului, Teodor Bălăjel a convocat la Primărie o nouă întâlnire cu reprezentanții părților din proiect și le-a comunicat deciziile municipalității pentru a aduce lucrurile la normal.

„Am decis că nu le mai eliberăm autorizații de începere de noi lucrări până nu finalizează unde au început și până nu repară străzile pe care au acum lucrări, să le aducă la stadiul inițial. Au început în prea multe locuri, lucrează mult prea încet, iar străzile pe care intervin rămân impracticabile în urma lor.
Am luat această măsură din motive foarte obiective. Proiectul CL18 al Companiei de Apă, cu finanțare europeană, pentru extinderea rețelei de apă și canalizare pe 95 de străzi din Zalău, are termen de finalizare luna iunie, dar estimările sunt că este realizat abia în proporție de 30 la sută. Sunt riscuri mari să rămânem cu orașul vraiște dacă încep lucrări noi pe străzi și nu le încheie, așa cum avem deja în istoric, lucrări începute de multă vreme, pe care constructorul se mișcă anevoie, fără perspective rezonabile.
Logica era ca acest proiect al Companiei de Apă să fie de fapt încheiat înainte ca Primăria Zalău să deruleze proiectele proprii de modernizare. Proiectul Companiei de Apă este vechi, dar a fost derulat cu încetinitorul. Administrația Zalăului a făcut între timp proiecte de modernizare a orașului, a așteptat cât a putut, unde s-a putut, după lucrările Companiei de Apă, iar unde nu am mai putut aștepta am lucrat și am finalizat proiecte mari de modernizare. Compania de Apă este mult în urmă și face acum deranj în orașul modernizat.
Le-am cerut în primul rând să termine până în 30 aprilie lucrările la apă și canal pe străzile Porolissum, Bujorilor, Moigradului și Cetății, unde vrem să începem modernizarea după modelul celorlalte mari artere din oraș și să avem drum de calitate din bulevard, prin strada Tudor Vladimirescu, până în capătul Ortelecului. Le-am mai avizat lucrări și pe strada Tipografilor și vrem să se ocupe în rest de închiderea șantierelor unde au început lucrări și să refacă trama stradală, să aducă străzile la stadiul dinainte de a le sparge.
Suntem pe bună dreptate temători, după experiența de până acum, și vizavi de celălalt proiect al Companiei de Apă, CL 17, pentru modernizări ale rețelelor existente. Deocamdată am avizat lucrări din acest proiect pe strada Industriilor, să le testăm capacitatea și modul de lucru. Înainte să le dăm avize în zonele centrale căutăm să-i convingem să vină cu soluții cât mai puțin invazive de a intervenție în subteran, să nu strice străzile modernizate și să creeze disconfort.
Condiționările impuse de Primăria Zalău lucrărilor la rețelele de apă și canal sunt obligatorii după experiența cu modul de lucru de până acum în acest proiect care nu este gestionat de administrația Zalăului”, transmite viceprimarul Bălăjel. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *