Primarul Ionel Ciunt a alocat banii pentru modernizarea străzii Plevnei din Ortelec
Prin adresa nr. 1722/22.03.2022 înregistrată la Primăria Municipiului Zalău cu nr.
25074/22.03.2022, S.C. CITADIN ZALĂU S.R.L solicită aprobarea documentaţiei tehnico-economice pentru lucrarea sus menţionată.
Documentaţia elaborată de S.C. CITADIN ZALĂU S.R.L. arată necesitatea executării
lucrărilor de reparaţii capitale a străzii Plevnei (etapa 1) astfel:
Tronsonul propus pentru reparaţii capitale are lungimea totala de 448,18 m, conform planului de situaţie ataşat documentaţiei. Strada se află în partea de nord – est a oraşului Zalau, între strada Bujorilor si str. Garofitei. Sistemul rutier existent este alcătuit din pământ şi, parţial, piatră spartă, prezentând denivelări majore care pun în pericol atât circulaţia rutieră, cât şi cea pietonală datorită lipsei trotuarelor şi utilizării accesului pietonal pe partea carosabilă. De asemenea, lipsa canalizăii pluviale, duce la scurgerea apelor meteorice, in mod natural, pe suprafaţa carosabilă şi se revarsă în strada Bujorilor.
Se vor realiza lucrări de modernizare pe lungimea de 448,18 m, partea carosabilă având
lăţimea medie de 7,27 m conform planului de situaţie. Panta transversala a pârtii carosabile de 2,5 % va fi imica, inspre partea stanga de urcare, din str. Bujorilor.
Principalele lucrări care se vor efectua conform documentaţiei sunt următoarele:
Partea carosabila:
– lucrări de scarificare si reprofilare;
– strat de piatră spartă în grosime de 20 cm;
– strat de legătură din binder de criblura BAD22,4 de 6 cm grosime;
– strat de uzura din mixtura asfaltica BA 16 de 5 cm grosime;
– toate straturile executate cu astemere de materiale se vor executa mecanizat;
Reţea de canalizare pluvială:
– se realizează din ţeavă corugată Dn 315 pe lungimea de 412,81 ml, respectiv Dn 500 pe
lungimea de 35,37 ml şi se descarcă în canalizarea pluvială existentă de pe strada Bujorilor;
– se montează 14 buc. cămine prefabricate;
– se montează guri de scurgere, cu grătar şi ramă.
Principalele caracteristici ale lucrării:
lungimea totală a traseului: 448,18 m;
clasa tehnică a drumului: IV;
lăţimea părţii carosabile: 7,27 m;
– panta transversală a părţii carosabile: 2.5 %;
clasa de trafic: uşor;
Structura rutiera propusă:
– parte carosabilă:
– 5 cm strat de uzură BA 16;
– 6 cm strat de legătură BAD 22,4;
– 20 cm strat de piatra sparta
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) : 699.714,70 lei
Iniţiator, Primarul Municipiului Zalău, Ionel Ciunt