Viceprimarul Teodor Bălăjel: “Luăm un start promițător cu primul mare proiect al Zalăului din noua sesiune de finanțare europeană. Va fi o rută paralelă cu bulevardul Mihai Viteazu”
Viceprimarul municipiului Zalău se află pe teren, împreună cu specialişti pentru a stabilii detaliile primului mare proiect pe bani europeni din sesiunea de finanţare 2021 – 2027
Banii europeni au reprezentat o sursă bună de finanţare pentru proiectele de dezvoltare ale municipiului Zalău, în ultimii ani. Şi în perioada următoare, administraţia locală îşi îndreptă atenţia spre posibilităţile care vor exista în anii următorii. De altfel, Primăria Zalău are deja câteva proiecte pregătite şi lucrează la altele. Viceprimarul municipiului, Teodor Bălăjel, se află pe teren, împreună cu specialişti, pentru a stabili detaliile primului mare proiect pe bani europeni din sesiunea de finanţare 2021 – 2027.
În termenii finanţării de la Bruxelles, “vicele” din Zalău spune că se cheamă “coridor de mobilitate”, iar prcatic, pentru zălăuani, înseamnă modernizarea tuturor străzilor de pe un traseu care traversează oraşul de la un capă la altul şi va fi o rută paralelă cu bulevardul Mihai Viteazu, o rută pe care se va putea circula rapid, în condiţii foarte bune, după cum spune Teodor Bălăjel.
“Acest traseu modernizat – la standarde de care străzile din componență nu au mai avut parte niciodată – începe de la Centură, cu strada Valea Miții, va continua cu strada Simion Bărnuțiu (modernizată deja), cu strada Maxim Gorki, cu strada Cloșca (modernizată), cu strada Nicolae Titulescu, prin strada Coșbuc și cu strada Parcului, unde ajungem în Centru, la Primărie, în strada 22 Decembrie (deja modernizată) și pe Gheorghe Doja (modernizată de asemenea), apoi pe strada Eminescu până pe strada Vânătorilor. Avem asigurată finanțarea pentru studiul de fezabilitate și pentru proiectul tehnic, mai trebuie doar să semnăm contractul de finanțare pentru lucrări, imediat ce se deschide sesiunea de finanțare europeană 2021 – 2027.
Fără să intru în prea multe detalii, vreau să subliniez că străzile nu doar că vor fi modernizate în ce privește carosabilul și trotuarele. Modernizarea are în vedere inclusiv instroducerea în canale tehnice subterane a cablurilor, asigurarea traseului rețelei de electricitate și pentru racordările consumatorilor, amenajări și mobilier urban. Va fi un coridor de mobilitate de-a lungul căruia orașul câștigă aspect și confort, dincolo de câștigul unei circulații ca la carte”, spune Teodor Bălăjel, viceprimarul municipiului Zalău.
Administraţia locală are deja experienţa proiectelor pentru care a primit finanţare în sesiunea 2016 – 2020, astfel că în acest proiect vor fi incluse detaliile tehnice de aşa natură încât să fie nu doar eligibil pentru finanţare, ci să asigure modernizări temeinice, la standare mari, ci să fie şi un proiect care să includă toate tipurile de lucrări necesare, pentru a nu se mai întâmpla ca mai mulţi constructori să aştepte unul după altul.
„Să menționez aici și că este doar primul mare proiect. Un al doilea astfel de traseu finanțat cu bani europeni va fi de cealaltă parte a bulevardului și include străzile Kossuth (de la interesecția cu Corneliu Coposu, acum în reabilitare), Șaguna, Gheorghe Lazăr, Tudor Vladimirescu, Fabricii și Depozitelor, de unde ajungem spre Gară și avem și posibilitatea de a ieși direct în Crișeni. Pentru că dacă programul european finanțează cu precădere ”coridoare de mobilitate”, atunci noi suntem pregătiți să folosim banii puși la dispoziție de Bruxelles să creăm pentru zălăuani posibilități de a circula repede și în condiții foarte bune în oraș, esențial pentru eficiența activităților cetățenilor și pentru confort.
Sigur, viziunea pentru circulația în Zalău este una de ansamblu și nu se rezumă la proiectele finanțate de UE. Centura va fi gata anul viitor, iar legăturile pe care le vom face la centură din toate părțile orașului vor contribui la o altfel de mobilitate și vor fi degrevate arterele care sunt acum aglomerate din lipsă de alternativă”, transmite viceprimarul Teodor Bălăjel.
Felicitări!
Felicitari.
In viitor se impune si construirea unei sosele de legatura intre cartierele Ortelec-Sarmas si str. C. Coposu, pentru a se evita aglomeratia in centrul Zalaului si pe b-dul M. Viteazu, de catre cei care doresc sa circule spre Ortelec-Sarmas sau invers.