Calea ferată dintre Jibou – Carei, modernizată cu fonduri europene
CFR Infrastructură a deschis ofertele depuse la procedura de licitație publică pentru „Proiecte tip Quick Wins – Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru reabilitarea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii”, pe linia 412 Jibou – Carei (4 loturi).
Sunt 112 km între cele două orașe din nord-vestul țării, orașe care sunt legate de doar două trenuri pe zi, pe sens, cu timpi ce variază între 2 ore și 33 minute și 2 ore și 47 minute. Sunt trenuri Regio care opresc în toate stațiile.
Linia 412 nu a fost niciodată una de viteză, dar a avut mai multe trenuri: spre exemplu în 2005 erau patru trenuri pe zi între Jibou și Carei, iar un tren accelerat circula între Zalău Nord și Jibou. La începutul anilor ’80 erau doar două trenuri pe sens pe zi de la un capăt la altul al liniei 412 și timpii de parcurs erau mai mari.
Ce spune CFR SA
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că Sucursala Regională de Căi Ferate Cluj a deschis ofertele depuse la procedura de licitație publică pentru ”Proiecte tip Quick Wins – Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru reabilitarea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii”, pe linia 412 Jibou – Carei (4 loturi).
În cadrul procedurii, un singur agent economic – DRUM ASFALT SRL – a depus oferte pentru cele 4 loturi, aferente liniei CF Jibou – Carei:
Lot 1 – km 8+540 – km 9+760 (fir I), km 8+497 – km 9+800 (fir II)
Lot 2 – km 15+280 – km 16+800 (fir I și II)
Lot 3 – km 16+800 – km 21+900 (fir I)
Lot 4 – km 21+900 – km 23+550 (fir I și II)
Valoarea totală estimată a achiziției pentru cele 4 loturi este de 78.296.543,83 lei, fără TVA.
Finanțarea este prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), conform Tabelului 25 Costul pentru proiectele de tip Quick Wins finanțate prin PNRR, OUG nr. 124/2021, Legea Bugetului de Stat nr. 317/2021 și HG nr. 209/2022.
În cadrul proiectului se vor realiza lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante.
Principalele beneficii rezultate în urma lucrărilor sunt: eliminarea restricțiilor și a limitărilor de viteză, eliminarea costurilor cauzate de restricții/limitări, creșterea eficienței activității de operare, diminuarea efectelor adverse asupra mediului și readucerea stării tehnice a liniei la parametrii proiectați.