Cătălin Drulă, redeschide „lupta” cu Lucian Bode pe tema achizițiilor de BMW-uri
Președintele USR, deputatul Cătălin Drulă, a prezentat, marți, documente oficiale obţinute de la Ministerul de Interne și Ministerul Transporturilor, despre care liderul USR susţine că arată nereguli la licitația organizată în mandatul lui Lucian Bode pentru achiziţia sutelor de BMW-uri destinate Poliţiei Române.
Drulă a declarat că un document de la Ministerul Transporturilor dezvăluie că licitația a fost organizată astfel încât ”specificațiile tehnice restrâng în mare măsură concurența” şi „favorizează firma prietenului lui Klaus Iohannis”.
Președintele USR a subliniat în context că „documentele arată cum 50 de milioane de lei au fost jefuite din bugetul statului pentru ca acești bani să fie dați unei clientele de partid. Arată cum Bode a mințit permanent și este acoperit de Predoiu (Cătălin Predoiu – actual ministru de Interne) prin nerambursarea acestor bani europeni pentru proiectul BMW-urilor de la prietenul președintelui Klaus Iohannis”.
Drulă susţine că, deși erau disponibile pentru rambursare fonduri semnificative din partea Uniunii Europene, nu a fost făcută nicio solicitare în acest sens. Astfel, în luna iulie 2023, ar fi trebuit cerute 14 milioane de lei, iar în septembrie 2023, 12 milioane de lei.
Motivul este foarte simplu. Domnul Bode nu vrea să ajungă pe mâna doamnei Kovesi. Dacă cere bani la rambursare, achiziția va fi investigată de Parchetul European. În acel moment, Lucian Bode devine pasibil de urmărirea penală a Parchetului European. Așa că preferă să pierdem 50 de milioane de lei din fonduri europene și să plătească suma bani de la bugetul național”, a adăugat Cătălin Drulă.
Afacerea BMW
Anul trecut, în septembrie, presa a aflat că IGPR va cumpăra sute de mașini BMW Seria 3 pentru Poliția Rutieră. O singură ofertă a fost depusă, care a fost și acceptată, cea a Automobile Bavaria SRL.
Maşinile costă 32.000 de euro bucata.
Sindicatul Europol acuza atunci că licitația a fost una ”cu cântec”, pentru că specificațiile tehnice pe care producătorii trebuiau să le îndeplinească au fost foarte dure.
”Licitația a fost una ,,cu cântec” am putea spune noi, întrucât specificațiile tehnice pe care producătorii trebuiau să le îndeplinească au fost foarte dure, însa UNA a sărit în evidență: se dorea o autospecială cu o putere minimă de 130 kW, motor pe benzină, cuplu motor min. 290 Nm, tracțiune integrală 4×4 permanent (AWD), tipul caroseriei să fie AA, iar transmisia să fie automată pe o cutie de minim (atenție!) 8+1 trepte.
Aici licitația a devenit extrem de interesantă! Încă de la apariția anunțului de participare (15.05.2022) am stat și am căutat ce modele de autovehicule s-ar putea mula pe aceste specificații. Nu mică ne-a fost mirarea când, dupa aproximativ 2 săptămâni de căutări și discuții cu reprezentanți ai marilor dealeri auto, am ajuns la concluzia că SINGURA marcă ce ,,pică” pe aceste specificații este BMW”, precizează Europol.