CNAIR poate merge înainte cu licitația pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB
Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins contestația turcilor de la Ictas la licitația CNAIR pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB pentru secțiunea Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada A3 Transilvania.
Astfel, potrivit economedia.ro, CNAIR poate debloca licitația acum suspendată și apoi să stabilească un nou termen pentru depunerea ofertelor. Lotul Nădășelu – Zimbor (30 km) este finanțat din PNRR, iar achiziția lucrărilor pentru cele două viaducte a primit tot finanțare din PNRR, deși semnarea contractului până la sfârșitul anului (jalon în PNRR) pare imposibilă.
Licitația de un miliard de lei pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB pe Autostrada Transilvania a fost suspendată pe 23 octombrie, după ce constructorul Ictas (Turcia) a depus contestație la CNSC.
Potrivit sursei citate, criticile constructorului din Turcia se referă la responsabilitățile și riscurile pe care CNAIR le-ar pune în sarcina ofertanților. Contractul este finanțat din PNRR, iar prelungirea licitației riscă să scoată lotul Nădășelu – Zimbor din PNRR.
„Cea mai frumoasă autostradă-muzeu”
Lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania ar putea fi terminat în primăvara anului 2025, dar în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (3,2 km) riscă să devină „cea mai frumoasă autostradă-muzeu”, avertiza recent Asociația Pro Infrastructură, care a publicat cea mai recentă monitorizare a loturilor finanțate din PNRR pe care lucrează constructorul român UMB.