Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, arată desfășurarea impresionantă de forțe pe A3 Cluj-Zalău
Unul dintre șantierele care merg cel mai bine în România este cel dintre Nădășelu și Poarta Sălajului. A fost deschis anul acesta, iar sectorul respectiv este propus pentru finanțare prin PNRR.
Antreprenorul român – UMB colaborează cu peste de furnizori din țară și străinătate și a mobilizat nu mai puțin de de muncitori care lucrează în schimburi.
Cât despre utilaje, aici vorbim de:
stații de betoane,
de autobasculante,
de buldoexcavatoare, buldozere și excavatoare cu șenile/pneuri,
cilindri,
încărcătoare frontale,
autogredere,
cisterne cu apă,
de cife de beton
de instalații de piloți forați,
pompă de beton + trusă de stabilizare pământ.
Alte cifre impresionante legate de execuția celor de km ai tronsonului:
mixturi asfaltice – de mii de tone,
strat de agregate stabilizate cu lianți hidraulici – de mii de metri cubi,
fundație din balast – de mii de metri cubi,
pentru terasamente, , milioane de metri cubi de săpătură sunt deja executate (din milioane de metri cubi),
lucrările de artă au o lungime totală de . km,
s-au executat până acum de km din lungimea totală a piloților forați de de km.
Sectorul Nădășelu – Mihăiești – Zimbor – Poarta Sălajului va cuprinde:
viaducte,
poduri,
pasaje,
de podețe,
nod rutier,
parcări de scurtă durată, în oglindă.
Termenul de finalizare a lucrărilor, conform contractului, este 2023.