Strada 22 Decembrie 1989 – Tronson I, recepționată în cursul zilei de azi
După aproape trei ani, lucrările de reabilitare de pe strada 22 Decembrie 1989 au ajuns la final. Astăzi a avut loc recepția investiției de 9.389.647,35 lei, bani proveniți prin Programul Național de Dezvoltare Locală, de la bugetul de stat și de la bugetul local.
Traseul lucrării începe din piața Iuliu Maniu Km 0+000, strabate municipiul spre centura Zalăului pe o lungime de 2010 m. Pe lângă axul principal au fost reabilitate și urmatoarele extensii: Strada anexa de la km 1+320 având lungimea de 257 m și Strada anexă de la km 1+365 având lungimea de 133 m. Lungimea totala a strazii reabilitate este de 2400 m.
Partea carosabilă a fost încadrată de borduri prefabricate din beton de dimensiuni 20×25 cm, tip B3 montate pe fundație de beton.
Structura rutieră a drumului a fost realizată prin frezarea mixturii existente, îndepărtarea prin săpătura a stratului degradat, reprofilarea cu un strat de balast, un strat de agregate naturale stabilizat cu lianți hidraulici, un strat de baza (arobat bituminos), iar la final a fost așternut stratul de uzură BA16.
Au fost realizate și următoarele funcțiuni:
– trotuare pavate pe ambele părti ale străzii precum și pistă pentru bicicliști care începe de la intersecția cu str. Parcului și se termină la km 2 + 010 m;
– 8 stații de autobuz și două zone de parcări;
– Lucrări de consolidare pentru susținerea părtii carosabile sau a trotuarelor;
– Reabilitarea podețului de la km 0+692;
– Reabilitarea podului de la km 1+547;
– Demolarea podețului existent și realizarea unui podeț nou din elemente prefabricate tip C2 de la km 1+997;
– Canalizarea pluvială care preia apele provenite din precipitații, având diametru variabil între Dn300 mm și Dn500 mm, s-au montat 77 camine de vizitare, 7 guri de vărsare, precum și 127 guri de scurgere;
– Infrastructura subterană de telecomunicații compusă din canalizație, camere de tragere, tuburi de protecție, tubete;
– Amenajarea de spații verzi între trotuar și proprietăți.
– Semnalizare rutieră orizontală și verticală.
În paralel cu reabilitarea acestui tronson de drum au fost executate și alte lucrări de o impartanță majoră pentru comunitate.
S-a realizat o rețea nouă de iluminat public cu treceri de pietoni suprailuminate și s-a introdus în subteran rețeaua de curent electric, s-au montat firide și s-a racordat prin subteran rețeaua electrică a propritarilor, în timp ce vechea rețea rețea s-a demolat