A3: Turcii de la Nurol au emis prima factură pentru lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău

Compania Nurol din Turcia a emis prima factură aferentă contractului de proiectare și execuție a lotului Nușfalău – Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania. Turcii de la Nurol sunt al cincilea constructor cu lucrări pe această autostradă, după Strabag, Trameco, grupul UMB și Straco ( al cărui contract a fost însă reziliat săptămâna aceasta).

Aglomerație de constructori pe Autostrada Transilvania: Turcii de la Nurol au emis prima factură pentru lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău

Compania Nurol Insaat ve Ticaret AS Maslaka Sucursala București a emis pe 5 martie o factură de 68,57 milioane de lei, reprezentând avans în cadrul contractului de proiectare și execuție a lotului Nușfalău – Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania, potrivit datelor din Registrul Operațiunilor Generatoare de Obligații de Plată (ROGOP) al Companiei de Drumuri.

Contractul cu compania din Turcia a fost semnat pe 30 septembrie 2020, pentru suma de 384,14 milioane de lei fără TVA. Data de începere a contractului pentru proiectarea și execuția celor 13,55 kilometri din Autostrada Transilvania este 1 februarie 2021. Termenul pentru finalizarea lucrărilor este februarie 2023.

Astfel, durata de derulare a contractului include 6 luni de proiectare, 18 luni de execuție și 120 de luni perioada de garanție.

Turcii de la Nurol reprezintă al cincilea constructor cu lucrări pe Autostrada Tranilvania. Amintim că pe această autostradă mai lucrează Strabag (lotul Tg Mureș – Ungheni), orădenii de la Trameco (lotul Chiribiș – Biharia), grupul UMB (loturile Nădășelu – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului). Pe lotul Chețani – Câmpia Turzii din A3 lucra și antreprenorul român Straco, însă contractul i-a fost reziliat în această săptămână.

 

Autostrada Transilvania (Brașov – Tg Mureș – Cluj – Oradea) primește cea mai mare alocare din rândul proiectelor rutiere în 2021. Astfel, suma pentru această șosea de mare viteză depășește de două ori nivelul cheltuit în 2020. Mai exact, Ministerul Transporturilor propune pentru 2021 o alocare de 894,52 milioane de lei pentru Autostrada Transilvania, în creștere de 2,4 ori față de nivelul de circa 368 de milioane de lei din 2020.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *