Accesul direct la autostrada Transilvania va însemna succes economic pentru comuna Zimbor

Unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din România este construirea Autostrăzii Transilvania – A3, proiect care va aduce bunăstare tuturor sălăjenilor, dar în mod special localităților unde este prevăzut a se construi noduri rutiere pentru urcare/cobrâre. Comuna Zimbor, condusă de primarul Mureșan Gabriel este una dintre comunitățile „norocoase” care se bucură  de un astfel de nod rutier, iar beneficiile acestei investiții încep deja să se simtă.

Grupul băcăuan UMB a început lucrările pe porțiunea de pe teritoriul județelor Cluj -Sălaj a Autostrăzii Transilvania (A3). Loturile Nădășelu – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului au fost atribuit constructorului UMB. 

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.


Ministrul Lucian Bode, artizanul proiectului Autostrăzii Transilvania A3

Cel care a demarat și pornit efectiv lucrările la Autostrada Transilvania, pe loturile care traversează județul Sălaj este Lucian Bode – președintele PNL Sălaj, care din funcția de ministru al Transporturilor a semnat toate contractele de execuție. La fel a făcut și cu proiectul Centurii Ocolitoare a Zalăului – etapa 2.


Cum „înflorește” comuna Zimbor, cu acces direct în utostradă 

Am stat de vorbă zilele acestea cu primarul comunei Zimbor, Mureșan Gabriel, care ne-a invitat să vizită șantierul și organizarea UMB.

Comuna Zimbor va beneficia de un nod rutier la intersecția dintre E81 și DN1G care duce spre Huedin. Această descărcare de pe autostradă va creea un boom economic pentru comuna Zimbor, astfel că investitorii vor investii în fabrici, depozite, vor creea locuri de muncă, terenurile deja s-au scumpit enorm tot în beneficiul cetățenilor, se vor construi locații de cazare, restaurantele și agenții economici deja și-au crescut încasările. Într-un cuvânt, comunitatea începe să înflorească, iar primarul speră că odată cu finalizarea lucrărilor la autpstradă și numărul locuitorilor să crească.

„Încă de la începutul lucrărilor a existat un interes mare din partea unor investitori care au dorit să cumpere sau să închirieze terenuri. Primăria Zimbor este deschisă și oferă tot sprijinul tuturor celor interesați pentru a investii în comuna noastră”, spune primarul Mureșan Gabriel. 

Primarul Mureșan spune că primul impact major pe care l-a simțit după începerea lucrărilor la autostradă a fost faptul că a dispărut din comună șomajul și ajutoarele sociale. Majoritatea persoanelor s-au angajat fie ca agenți de pază sau muncitori la autostradă. În acest moment Primăria Zimbor are o singură persoană care beneficiază de ajutor social.

Pe latura economică, toți agenții economici din Zimbor înregistrează deja încasări mai mari, fie că vorbim de terase, magazine alimentare ABC, restaurante sau spații de cazare, toată lumea are de câștigat de pe urma investiției la autostradă.

Boom imobiliar la Zimbor – terenurile s-au scumpit de 10 ori

Primăria Comunei Zimbor a decis înțelept să extindă intravilanul pe o suprafață de circa 25 de hectare, chiar în zona nodului rutier, ceea ce ajută cetățenii să-și valorifice mai bine terenurile în cazul în care vor să le ofere spre vânzare diverșilor investitori.

Primarul Mureșan Gabriel spune că are în plan și construirea unui parc industrial, însă în acest moment nu deține un teren suficient de mare în proprietatea publică. Odată cu nodul rutier, la Zimbor cu siguranță se vor dezvolta investiții importante, care vor creea noi locuri de muncă.

Prețurile la terenuri au explodat și de 10 ori și există în continuare perspectiva de a crește în continuare.

„Prin creeare de noi locuri de muncă se va repopula comuna”, spune primarul Mureșan.

Toate casele care erau de vânzare s-au vândut imediat, iar cele care se vor vinde de acum înainte au prețuri mai mare. Cele mai multe case s-au vândut în satul Dolu, unde și Primăria Zimbor a modernizat și asfaltat toate străzile, dar și legăturile spre Zimbor și Sâncraiu Almașului.

Încep lucrările la rețeaua de apă în satele Sutor și Chendremal

Primăria Zimbor este cuprinsă în masterplanul Companiei de Apă privind introducerea rețelei de apă din lacul Tarnița, Gilău, proiect finanțat din fonduri europene prin POIM,

Azi, 17 august, primarul Mureșan Gabriel a predat amplasamentul și vor începe lucrările de introducere a rețelei de apă potabilă în satele Sutor și Chendremal, urmând ca lucrările să continue în toată comuna Zimbor.

Primarul Mureșan Gabriel spune că a insistat ca lucrările să înceapă în Sutor și Chendremal, deoarece în aceste două localități există și un proiect de modernizare a străzilor. Astfel după introducerea rețelei de apă, Primăria Zimbor va moderniza și asfalta străzile din Sutor și Chendremal.

„Este un proiect foarte important pentru comuna noastră, mai ales că sursele actuale de apă sunt depășite și nu se încadrează în parametri”, explică primarul Mureșan Gabriel. 

Legături rutiere internaționale

Având o lungime planificată de 603 km, la finalizare, autostrada A3 se va întinde de la intersecția cu centura București spre Transilvania și nord-vestul României și se va întâlni cu autostrada M4 a Ungariei la granița dintre cele două țări. Ca și A3, autostrada M4 este în construcție și, în viitor, va face legătura dintre Budapesta și granița României.

Autostrada A3 va traversa mai multe orașe importante din România, inclusiv Pitești, Brașov, Cluj-Napoca și Oradea, toate având o populație de cel puțin 200 000 de locuitori, precum și centre regionale ca Făgăraș, Sighișoara și Zalău.

Având ca termen preconizat de finalizare toamna lui 2019, drumurile vor face parte din principalul coridor Rin-Dunăre din rețeaua transeuropeană de transport, care asigură o legătură-cheie între estul și vestul Europei, conectând portul Constanța de pe coasta românească a Mării Negre cu orașul Strasbourg din Franța.

De asemenea, coridorul cuprinde sudul Germaniei, Viena, Bratislava, Budapesta și București. O a doua ramură se întinde de la Frankfurt la granița slovaco-ucraineană, făcând legătura între München, Praga și orașele Žilina și Košice din Slovacia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *