Haos pe Autostrada Transilvania! Probleme majore și contracte reziliate

După ce într-un articol publicat zilele trecute am semnalat că sunt foarte multe blocaje pe Autostrada Transilvania A3, astăzi vă aducem o nouă veste proastă.

Ministrul Transporturilor Lucian Bode anunță că va rezilia contractul pentru primul lot de autostradă din mandatul lui.

Cum s-a ajuns aici? Simplu. Ministrul Transporturilor a făcut o documentație proastă și pentru a da bine ochii lumii a tărăgănat acest contract prost până după alegeri. Și nu va fi singura problemă de acest fel.

Tronsoanele din Autostrada Transilvania care străbat Sălajul sunt toate blocate pentru că Guvernul Orban nu a realizat exproprierile.


Antreprenorul de pe lotul Chețani – Câmpia-Turzii are mari probleme, dar nu i le-am generat noi. Problemele lui sunt legate de cei cu care s-a asociat și a intrat în faliment, sunt legate strict de acest lot, de faptul că au mers la licitație cu un preț de aproximativ 47 – 48 la sută din valoarea estimată în caietul de sarcini. Pe acest sector de autostradă suntem în acest moment la un progres fizic de aproximativ 40 la sută. (Lucian Bode)

Ministrul transporturilor Lucian Bode consideră că până la sfârșitul acestui an trebuie găsită o variantă pentru continuarea lucrărilor pe lotul Chețani – Câmpia Turzii, parte componentă a Autostrăzii Transilvania.

Firma care a câștigat licitația pentru construcția acestui tronson aflat între Cluj-Napoca și Târgu Mureș a intrat în insolvență, iar subcontractorii pe care i-a angajat sunt neplătiți de câteva luni, valoarea datoriilor ajungând la 15 milioane de lei.

Ministrul Lucian Bode spune că s-a ajuns la un acord cu antreprenorul și cu banca la care acesta are cele mai multe datorii. Astfel, banii pe care Compania de drumuri îi are de plătit pentru lucrările efectuate vor fi virați direct în conturile subcontractorilor:

Preocuparea noastră a fost să găsim soluții ca banii pe care antreprenorul îi primește pentru certificatele intermediare de plată să meargă direct în conturile subcontractorilor. Acest lucru se va întâmpla odată cu următoarele plăți pe care le vom efectua, pentru că am semnat un acord noi, adică beneficiarii, împreună cu antreprenorul general și cu banca finanțatoare, astfel încât banii pentru următorul certificat de plată, care va fi de aproximativ cinci milioane de lei, să meargă direct în conturile subcontractorilor, cum, dealtfel, și plățile făcute la ultimul certificat de plată, de opt milioane de lei, vor fi distribuite către subcontractor. (Lucian Bode)

Marea necunoscută pentru finalizarea acestui lot de autostradă este dacă antreprenorul autohton Straco mai poate duce proiectul la bun sfârșit.

Ministrul transporturilor Lucian Bode admite că o variantă poate fi rezilierea contractului și organizarea unei noi licitații pentru lucrările care mai trebuie executate:

O preocupare a Companiei de drumuri este să asigure conservarea pe perioada de iarnă a lucrărilor realizate până acum, altfel riscăm să compromitem ceea ce s-a lucrat în ultima perioadă. În ceea ce privește relația cu antreprenorul, Compania trebuie să decidă cât mai urgent cu putință dacă pot continua acest proiect sau ajungem în situația nedorită de a rezilia acest contract și de a-l scoate la licitație pentru diferența de 60 la sută cât mai rămâne de executat. Este obligatoriu să luăm o decizie în următoarele două, trei săptămâni. (Lucian Bode)

Lotul de 15 kilometri dintre Chețani și Câmpia Turzii este ultimul care mai trebuie finalizat pentru ca de la Târgu Mureș să se poată circula neîntrerupt pe autostradă până la Cluj-Napoca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *