Lucian Bode, veste bună despre secțiunea de autostradă cu tunelul Meseș: „Execuția intră în linie dreaptă”
Contestația constructorului italian WeBuild a fost respinsă de Consliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
Astfel, după cum anunță fostul ministru al Transporturilor, deputatul Lucian Bode, se paote seman contractul cu firma câștigătoare, turcii de la Makyol, care vor construi secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău (A3), care include realizarea celui mai lung tunel din România (Meseș).
La 1 noiembrie, atunci când a fost anunțată atribuirea contractului, directorul CNAIR, Cristian Pistol, declara că semnarea contractului de 6,8 miliarde de lei cu Makyol se va realiza în termen de zece zile, în lipsa contestațiilor.
Lucian Bode, deputat PNL și președinte al Comisiei de transporturi din Camera Deputaților, a făcut o postare pe pagina persoanlă de Facebook, în care salută decizia CNSC de respingere a contestaței făcută de WeBuild și spune că proiectul intră în linie dreaptă pentru a putea fi semnat contractul cu turcii de la Makyol și începerea lucrărilor.
„O veste bună pentru parcursul proiectului Autostrăzii Transilvania!
Astăzi a fost respinsă contestația depusă la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) de către italienii de la Webuild pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km, inclusiv tunelul Meseș).Astfel, execuția lotului de autostradă cu cea mai mare valoare din România, aproximativ 1,6 mld. euro și cu siguranță cel mai mare contract de infrastructură rutieră derulat în județul Sălaj, intră în linie dreaptă.După semnarea contractului de proiectare și execuție, finanțat din fonduri europene prin Programul Transport 2021-2027, care îmi doresc să se întâmple cât mai curând, Asocierea Makyol – Ozaltin care a fost desemnată câștigătoare anul trecut pentru construcția acestui lot extrem de complex din A3, trebuie să se mobilizeze exemplar și să respecte termenele contractuale pentru că așteptările sunt foarte mari.Autostrada Transilvania este de departe cel mai important proiect de infrastructură mare din această regiune cu impact major pentru județul nostru.
Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, inclusiv tunelul Meseș, este o verigă esențială pentru coerența întregului proiect, de aceea îmi doresc să fie gestionat în mod riguros și profesionist de toate părțile implicate” – transmite deputatul Lucian Bode.
41 km de autostradă, tunel de 2,9 km lungime și un contract de 6,8 miliarde lei
CNAIR a desemnat Asocierea Makyol-Ozaltin (Turcia) câștigătoare a contractului pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km, din care aproape 3 km tuneluri) pentru o ofertă de 6,62 miliarde lei, acesta fiind cel mai mare contract licitat până acum.
„Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA)”, potrivit anunțului făcut la începutul lunii noiembrie de directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).

Tunelul Meseș, cu o lungime de 2,89 km, este cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).
Evaluarea pe acest segment de autostradă a durat mai bine de un an și au fost înregistrate șapte amânări succesive.
Mai mare scarba
Ciotul de la Nadasel spre Zalău s-a oprit . Constructorul s-a mutat în Moldova
Tot la câteva luni apăreți cu vești bune
Nu mai miră pe nimeni ca votează lumea cu te miri cine
Rusineee
Individul ăsta chiar nu are bunul simț să mai stea în umbră, după ce a văzut că sălăjenii nu l-au votat și a ajuns parlamentar „la plesneală” printr-o lege idioată. Se mai vorbește prin sat că niște băieți de la DNA o să-l întrebe de una, de alta.