Metroul construit la Cluj va ajunge inclusiv în Zalău și Baia-Mare

Eurodeputatul sălăjean Corina Crețu laudă proiectul metroului de la Cluj, care cuprinde și ”Floreștiul, unde va fi și spitalul regional, de care vor beneficia toți locuitorii Ardealului.”

Prezentă în emisiunea ”Actual Regional – Acasă în Europa” de la TVR Cluj, fostul comisar european pentru politică regională în perioada 2014-20219 a ținut să-l felicite pe primarul Emil Boc, punctând că ”fondurile europene nu au culoare politică.”

”Eu îl felicit pe domnul primar Emil Boc. Metroul are sens cu atât mai mult cu cât cuprinde și Floreștiul, unde va fi și Spitalul Regional, de care vor beneficia toți locuitorii Ardealului. Această linie de transport, așa cum văd că e proiectată, dorește să facă legătura și cu cei de la Zalău, și cu cei de la Baia Mare, astfel încât aceștia să aibă acces mai ușor atât pentru a ajunge în oraș, cât și la Spitalul Regional, care sper că se va construi cât mai curând. Cel mai important este, însă, ritmul în care se vor face aceste proiecte. Depinde dacă vom beneficia noi de ele, sau nepoții noștri, sau nepoții nepoților noștri”, a subliniat Corina Crețu.

Aceasta i-a încurajat ”pe toți primarii și administrațiile locale să atragă și să folosească acești bani.”

”Privit de la Bruxelles, proiectul metroului de la Cluj e un lucru rar pentru România, care de obicei rămâne blocată în proiecte mici, pe termen scurt”, a mai precizat europarlamentarul născut în comuna Năpradea, județul Sălaj.

Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca a aprobat în ședința extraordinară din 22 noiembrie proiectul privind Studiului de fezabilitate (documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investiții ”Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții” – componenta investițională Magistrala I de Metrou.

Opțiunea de traseu recomandată prin acest studiu este: Florești – Piața Unirii – Piața Mărăști – Muncii / Europa Unită – Depou Sopor. Traseul va avea o lungime de 21,03 km și va dispune de 19 stații.

Investiția totală este de 2,1 miliarde de euro, iar durata de realizare va fi de 128 de luni.

Finanțarea obiectivului va fi realizată din diverse surse: Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), fonduri nerambursabile din Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM), Programul Operațional Transporturi (POT) 2021-2027, alocări de la bugetele naționale și locale, dar și alte surse de finanțare identificate pe parcurs.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *