Senatorul USR-PLUS, Bob Virgil, descrie imaginea de ansamblu a sistemului de învățământ din România

M
În România, sistemul de învățământ a ajuns într-o așa situație, încât a devenit normal să întâlnești părinți disperați că fiul lor a luat „doar” 9.70 la evaluarea națională, copii terorizați că se termină lumea dacă nu intră la Colegiul X și profesori care își fac procese de conștiință pentru că le-au dat ani la rând note de 10 pentru că sunt evaluați în funcție de performanțele elevilor lor.
Iată imaginea de ansamblu a acestor zile în care mulți dintre noi, din postura de părinte, trăim un cumul de experiențe neplăcute generate de evaluările de sfârșit de gimnaziu sau liceu.
La noi, o mentalitate profund greșită îi face să pornească cu neîncredere către aceste examene: spectacolul coronițelor și al umilinței celor care nu le obțin, în timp ce în alte țări rezultatele sunt confidențiale iar copiii sunt învățați să se bucure pentru cei care obțin o performanță mai bună și să fie motivați de acumularea de cunoștințe, nu de altceva.
Pentru că, așa cum spunea cineva : „În scoica minții lor, toți copiii au o perlă pe care dascălul are datoria să o descopere”.
Statisticile acestor zile ne spun că neparticiparea elevilor care termină liceul la Bacalaureat, este de 40.000, iar acesteia i se adaugă un număr de peste 16.000 de elevi de clasa a VIII-a care nu s-au înscris la examenul de Evaluare națională.
Ministrul Educației, Sorin Câmpeanu, aruncă responsabilitatea acestei situații dezastruoase asupra elevilor, afirmând că: „nu au fost capabili să dobândească acele competențe, în așa fel încât să poată încheia mediile din clasele terminale, ca să se poată înscrie la Bacalaureat sau la Evaluarea națională”.
Întrebarea este, ce ați făcut dumneavoastră, ca ministru al educației pentru a evita această situație?
Nimic. În schimb ați susținut că elevii s-au îndepărtat de școală din cauza pandemiei și, mai nou, din cauza războiului. Scuze ridicole când, de fapt, problemele sunt lipsa programelor remediale pentru anii terminali, lipsa de motivație a elevilor prin programe stufoase și conținuturi neatractive și remunerarea deficitară a cadrelor didactice.
Oricât de gravă ar părea situația, soluții există. USR pentru Educaţie a inițiat multe proiecte de lege prin care își dorește să reformeze învățământul românesc. Acestea vizează mai multe aspecte printre care depolitizarea școlilor, limitarea mandatelor rectorilor la două, împiedicarea furtului intelectual – plagiat, folosirea banilor din finanțări pentru dotări de bază și nu în ultimul rând, implementarea proiectului „masă caldă în școli”.
Biroul de presă al senatorului USR-PLUS, Bob Marius Virgil – vicepreședinte Comisia juridică din Senat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *