Vicepreședintele CJ Sălaj, Robert Szilagyi, a vizitat din nou șantierul de pe drumul județean DJ 191C

Drumul Județean DJ 191 C Nușfalău – Crasna – Zalău – Creaca în lungime de 36,8 kilometri a intrat într-un amplu proces de reabilitare grație unui proiect finanțat din fonduri europene. Proiectul a demarat pe vremea vechi conduceri a CJ Sălaj, când în fruntea județului se afla Tiberiu Marc.

În primul mandat de vicepreședinte al CJ Sălaj, Robert Szilagyi de la UDMR a fost și el parte a acestui proiect și a contribuit consistent la demararea lucrărilor.

Acum după ce a fost reales în funcția de vicepreședinte al Consiliului Județean Sălaj, Robert Szilagyi urmărește cu foarte mare atenție implementarea acestui proiect și progresul realizat.

Pentru a se asigura că toate lucrările se desfășoară conform planului, vicepreședintele Szilagyi a vizitat astăzi, 12 aprilie, șantierul, unde a stat de vorbă cu toți antreprenorii implicați în proiect, ingineri și proiectanți.

Concluzia trasă de vicepreședintele Szilagyi este că lucrările sunt în grafic, iar constructorul este mobilizat suficient de bine pentru a finaliza acest proiect major de infrastrutură atât de important pentru sălăjeni.

„M-am întălnit astăzi cu reprezentanții constructorului lucrărilor de reabilitare pe drumul județean DJ 191C: Nuşfalău – Crasna – Zalău – Creaca şi am primit asigurări că lucrările sunt în grafic”, a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Sălaj, Robert Szilagyi. 

Autoritatile locale din judetul Salaj au alocat fonduri de 25 milioane de euro (fara TVA) pentru reabilitarea DJ 191C (Nusfalau – Crasna – Zalau – Creaca).  Pentru executia drumului cu o lungime totala de 36,8 km sunt necesare fonduri cuprinse intre 101,2 milioane de lei si 115 milioane de lei (fara TVA).

Se va interveni asupra tuturor celor trei tronsoane (km 0+000 – km 9+500, km 41+325 – km 50+025 si km 9+500 – km 28+115), valoarea totala efectiva a lucrarilor de constructii-montaj fiind de circa 91,6 milioane de lei (fara TVA).
Pentru cheltuielile diverse si neprevazute s-a alocat un cuantum de 9,24 milioane de lei (10% din total), in timp ce pentru posibile lucrari noi similare s-au prevazut 13,79 milioane de lei (fara TVA), respectiv circa 15% din valoarea investitiei.

Sursele de finanţare pentru asistența financiară nerambursabilă: Fondul European de Dezvoltare Regională (85%), Bugetul de stat (13%) și contribuția Beneficiarului (2%)

Valoare totală proiect: 58.363.051,44 lei cu TVA din care:

  • Valoare eligibilă nerambursabilă din FEDR: 49.595.331,35 lei cu TVA;
  • Contribuția UAT Județul Sălaj la cheltuieli eligibile: 1.166.948,95 lei cu TVA;

Durata de implementare a proiectului: 41 luni, de la data semnării acestuia

Localizarea proiectului: DJ 191D, km 10+800 – 31+330 respectiv: Valcău de Jos – Fizeș – Sîg – Tusa – Limită jud Cluj

Obiectivele proiectului:

Obiectivul general: îl reprezintă creșterea gradului de accesibilitate a zonelor rurale și urbane situate în proximitatea rețelei TEN-T prin reabilitarea și modernizarea drumului județean DJ 191D: Valcău de Jos – Fizeș – Sîg – Tusa – limită județ Cluj, km 10+800 – 31+330.

Obiectivele specifice ale proiectului: converg înspre: îmbunătățirea condițiilor de trafic pe 20,53 km din drumul județean DJ 191 D, prin executarea lucrărilor de reabilitare și modernizare a structurii rutiere și cresterea capacității portante a drumului, respectiv a vitezei de deplasare, creșterea siguranței rutiere pe DJ 191 D, prin reabilitarea podurilor și podețelor, realizarea elementelor de stabilizare a terenului și a celor de colectare/dirijare a apelor și executarea elementelor de semnalizare orizontală/verticală corespunzătoare.

În mod concret, lucrările ce se vor efectua fac parte din următoarele categorii:

  1. lucrări de drum – care constau în reabilitarea și modernizarea structurii rutiere existente, asigurarea scurgerii apelor, asigurarea acceselor la proprietăți și realizarea de trotuare;
  2. lucrări de consolidări – care tratează lucrările necesare pentru remedierea și consolidarea zonelor alunecate în vederea asigurării stabilității platformei;
  3. lucrări de poduri – care tratează modul de intervenție asupra structurii fiecărui pod, modul de racordare cu terasamentele și modul de amenajare al albiilor în zona podului.

Astfel, vor fi îndeplinite, în principal, următoarele cerințe:

  1. îmbunătățirea elementelor geometrice în limitele amprizei actuale;
  2. modernizarea structurii rutiere;
  3. asigurarea stabilității drumului;
  4. asigurarea colectării și evacuării apelor și asigurarea continuității scurgerii apelor;
  5. amenajarea podețelor;
  6. amenajarea podurilor de pe traseu;
  7. amenajare stații pentru mijloace de transport public
  8. executarea lucrărilor de siguranță rutieră;

Reabilitarea acestui drum județean va duce la crearea condițiilor necesare dezvoltării economice a zonei de sud-vest a județului Sălaj și la îmbunătățirea condițiilor de trai pentru locuitorii din comunele traversate de sectorul de drum reabilitat și modernizat, prin accesibilizarea conectivității zonei la rețeaua TEN-T pentru potențialii investitori și prestatori de servicii, precum și prin scăderea costurilor de deplasare și transport.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *